ארגונים בינלאומיים דורשים לבטל את הוראת הפינוי בצפון הרצועה; סין תספק סיוע לפלסטינים

ארגון הבריאות העולמי פנה אמש (שישי) לישראל בדרישה לביטול מיידי של ההנחיה של צה"ל לפלסטינים לפנות את צפון רצועת עזה, "כדי להגן על הבריאות ולמנוע סבל מיותר נוסף". על פי הארגון לא ניתן לפנות את בתי החולים הפועלים באזור ולפנות על ציודם. "זהו גזר מוות עבור מאות מאושפזים", הדגישו.

מטוס שעליו ציוד רפואי שמיועד לרצועת עזה נחת בעיר אל-עריש שבמצרים, סמול למעבר רפיח. כך מסר מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, תאודרוס אדהנום גברה-יסוס, שהוסיף כי "אנחנו מוכנים למסור את האספקה ברגע שתיווצר גישה הומניטרית דרך המעבר". בנוסף, בשדה התעופה באל-עריש נחת מטוס טורקי שלישי עם סיוע לרצועת עזה.

משרד הבריאות ברצועת עזה דיווח הובקר כי לפחות 1,900 בני אדם נהרגו בתקיפות צה"ל מתחילת המלחמה, ויותר מ-7,500 נפצעו בתקיפות. עוד הוסיפו הפלסטינים כי ביממה האחרונה נהרגו 256 בני אדם ונפצעו 1,788 בתקיפות חיל אוויר. לפי המשרד, 614 מההרוגים הם ילדים, 20 מהם ביממה האחרונה.

במקביל, נערך מאמץ דיפלומטי למנוע את פינוי תושבי צפון רצועת עזה מבתיהם. באו"ם הזהירו כי הוראת הפינוי נוגעת לכ-1.1 מיליון בני אדם אינה קבילה. דובר האו"ם סטפן דוז'ריק קרא לישראל לבטל את ההוראה והזהיר כי היא עלולה להפוך "טרגדיה לאסון". על פי האו"ם, ישראל ביקשה מהתושבים להתפנות מבתיהם בתוך 24 שעות, שאמורות לפוג הלילה, וכ-423 אלף פלסטינים נעקרו מבתיהם מתחילת המלחמה בשבת שעברה

מזכ"ל האום אנטוניו גוטרש אמר אמש שהמצב בעזה הגיע ל"שפל חדש ומסוכן". "אנו זקוקים לגישה הומניטרית מידית לכל רחבי עזה כדי שנוכל להביא דלק, מזון ומים לכל מי שזקוק", הדגיש גוטרש. עוד הוא קרא לשחרר את בני הערובה שנחטפו לעזה "באופן מיידי", ואמר כי המצב בעזה "הגיע לשפל חדש ומסוכן". לדבריו, חילופי האש בין הצדדים מדאיגים מאוד וחייבים להיפסק. אפילו למלחמות יש חוקים, וצריך לכבד ולקיים את החוק הבינלאומי ולשמור על זכויות האדם. יש להגן על אזרחים ולא להשתמש בהם כמגנים אנושיים".

בתוך כך, השליח של סין למזרח התיכון נפגש עם נציגי הליגה הערבית בסין בכדי לדון בנושא המלחמה בדרום – כך פרסם הלילה משרד החוץ הסיני. השליח הסיני, ז'אי ג'ון, אמר בפגישה כי סין תמשיך לספק סיוע הומניטרי לעם הפלסטיני. זאת, בניגוד להודעת האיחוד האירופי מתחילת השבוע בעקבות טבח האזרחים הישראלים בידי אנשי חמאס.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/124587