ארגון סגל ההוראה והמחקר באוני' ת"א החליט להצטרף למערכה נגד ההפיכה המשטרית

ארגון סגל ההוראה והמחקר באוניברסיטת תל אביב החליט להצטרף למערכה נגד ההפיכה המשטרית. כך קבע רוב גדול של משתתפי האסיפה שכינסה אמש (שלישי) הנהגת הארגון בקמפוס שברמת אביב. הארגון הוא הגדול בין ועדי העובדים בקמפוס ומייצג אלפי מרצים מהסגל הזוטר, עוזרי הוראה ומלגאים. 

סגנית היו"ר, הדס פארי, הציגה את עמדתו העקרונית של הארגון, "אותה הבענו בגילוי הדעת ששלחנו גם לנשיא האוניברסיטה בחודש מארס השנה: הארגון מייצג חברים מכל קצות הקשת הפוליטית ומקפיד על ייצוג הולם לכולם בכל הנוגע לזכויות ולתנאי העסקה. יחד עם זאת החקיקה שמקדמת הממשלה עלולה לפגוע ישירות בזכויותינו". 

לדבריה "לאור ביטול עילת הסבירות והעברת חוק ההסדרים וכן הצעות חוק נוספות המונחות כעת על שולחן הכנסת, קיים חשש אמיתי לפגיעה בזכות השביתה, לפגיעה בחופש הביטוי ובחופש האקדמי של חברי הארגון, לשלילת מימון מאוניברסיטאות, לביטול זכאות לתואר ולביטול מינויים אקדמיים בתנאים מסוימים". "על רקע מצבם הפגיע במיוחד של חברי הארגון, שהם כידוע חסרי ביטחון תעסוקתי, חשוב לנו להדגיש את התנגדותנו העקרונית לכל פגיעה במערכת המשפט, שעשויה לפגוע בעבודה המאורגנת בכלל וביכולתנו להגן על חברי הארגון באמצעים משפטיים בפרט, ואת מחויבותנו להגנה חסרת פשרות על חברי הארגון בכל מקרה של הפרת זכויות, כולל אפליה מכל סוג שהוא", הדגישה.

עוד מסרה פארי כי במשאל שנערך לקראת האסיפה 80% מנשאלים, 420 מחברי הארגון, הביעו תמיכה בהכרזת סכסוך עבודה עקב החקיקה המקדמת ממשלת הימין. עוד הביעה תקווה שגם הסגל הבכיר באוניברסיטה, בדומה לארגוני הסגל הבכיר בטכניון ובאוניברסיטאות העברית והטכניון, יחליט להצטרף למערכה "כדי ליצור מסה קריטית לפתיחת בצעדים ארגוניים ועד לשביתה". 

ההצעות שהובאו בפני המתכנסים וזכו לרוב גדול כוללות הצהרה פומבית לפיה: "האוניברסיטאות בישראל אינן יכולות לעמוד מנגד וחייבות לעמוד בחזית הפעולה נגד השינויים המתוכננים שתחילתם בתיקון הקיצוני לחוק השפיטה הנוגע בעילת הסבירות. ארגון סגל ההוראה והמחקר באוניברסיטת תל אביב מצטרף לקריאה של סנאט האוניברסיטה מ-17 ביולי וקורא להנהלת האוניברסיטה להשבית את האוניברסיטה מלימודים ומחקר, ללא הגבלת זמן, למען עצירת התיקון לחוק השפיטה העוסק בעילת הסבירות בקריאה שניה ושלישית, ולמען התביעה להפסקה מוחלטת של החקיקה המסוכנת לעתיד המדינה".

הצעת החלטה נוספת קובעת, כי "בתגובה לפגיעה בחברי הארגון כתוצאה מהשינויים המשפטיים, מסמיכה האסיפה את ועד הארגון להכריז על סכסוך עבודה ולנקוט בצעדים ארגוניים, כולל אך לא מוגבל לשביתה מלאה של כל חברי הארגון". בהמשך נכתב: "בתגובה לפגיעה בחברי הארגון כתוצאה מהשינויים המשפטיים, מסמיכה האסיפה את ועד הארגון לנקוט בצעדי הפסקה של פעילות המחקר של חברי הארגון, כולל הפסקה מלאה של המחקר". 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/122992/