ארגון המורים הכריז על סכסוך עבודה; שביתה במכללת הגליל המערבי

ארגון המורים הכריז אתמול (שלישי) על סכסוך עבודה. ן ארז, יושב ראש הארגון, רן ארז, אמר כי "משרד האוצר יוצר סחבת מכוונת ומנהל מולנו משא ומתן בעצלתיים עוד מינואר 2017, הצעות משרד האוצר מבזות ופוגעות בחינוך".

"הסכם עוז לתמורה, ההסכם הקיבוצי שנחתם עם המורים העל יסודיים בחודש אוגוסט 2011, הסתיים ב-31 בדצמבר 2016. בהתאם לכך, אנו מנהלים מאז חודש ינואר 2017 משא ומתן מול משרד האוצר בשיתוף עם המרכז לשלטון מקומי ומשרד החינוך", הוסיף ארז.

2017-10-25_200500

עובדי המנהלה במכללה האקדמית גליל מערבי בעכו מפגינים בעת השביתה אתמול (צילום: ההסתדרות)

כמאה עובדי המנהלה במכללה האקדמית גליל מערבי שבעכו, שבתו אתמול למשך שעתיים את פעילות המוסד להשכלה גבוהה, בשל הפגיעה בתנאי העסקתם וקיפאון מצד ההנהלה במשא ומתן בן הצדדים.

עובדי המנהלה במכללה התארגנו בהסתדרות לפני כשנה, מתוך מטרה לשפר ולעגן את תנאי עבודתם וביטחונם התעסוקתי במסגרת הסכם קיבוצי. נציגי העובדים הוסיפו שאחרי חודשים ארוכים של מו"מ בין נציגי הוועד וההסתדרות במרחב גליל מערבי, לבין הנהלת המכללה, הגיעו המגעים למבוי סתום עקב מה שהם מגדירים "התבצרות ההנהלה בדרישותיה החדצדדיות".

בין היתר דרשה ההנהלה צמצום של 20% משווי זכויות העובדים כתנאי מקדים לחתימה על הסכם קיבוציכמו גם פגיעה של למעלה מ-300 אלף שקלים בגובה תקציב הרווחה של העובדים. כמו כן, ההנהלה לא שילמה לעובדים תוספות שכר שהיו אמורות להיות משולמות כבר בחודש שעבר. בעקבות צעדים אלה, הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה.