ארגון המורים החל לנקוט בעיצומים

מאז מינויו של שי פירון (יש עתיד) לשר חינוך רבו הבטחותיו לטפל בבעיות שארגון המורים הפנה אליו, אך הן לא טופלו. בעקבות כך, הארגון החל השבוע לנקוט בעיצומים ובראשם אי חתימה על שעון נוכחות. הארגון הצטרף לוועד הפעולה של בתיהספר השששנתיים, שהחל בעיצומים עוד בראשית חודש אוקטובר בהודעת ועד הפעולה שנשלחה לחבריו נאמר "ארגון המורים , החליט להצטרף למחאה שבה התחלנו אנחנו… לאור הבעיות הקשות בתשלומי המשכורות  אין להחתים שעון נוכחות בבתי הספר החל מהיום. ועד הפעולה אף מוסיף על כך ואומראנו לא מחתימים שעון ולא מעבירים דיווחים למשרד החינוך בכל הנוגע לרפורמות אופק חדש ועז לתמורה.

2013-11-07_202409

ארגון המורים אף הוא שיגר אגרת לרבבות חבריו ובה נכתב כי "מאז מינויו של הרב שי פירון לתפקיד שר החינוך הוא הביע פעמים רבות את רצונו בשקיפות ושיתוף פעולה עם ארגון המורים. מבחינתנו, שיתפנו פעולה, יזמנו וקיימנו הידברות מתוך התייחסות מכבדת, מהיותו שר ומהיותו 'יוצא' מערכת החינוך העל יסודי. מאז ראשית כהונתו קיבלנו הבטחות רבות והצעות לפתרון בעיות התלויות ועומדות על הפרק, בעיות שפתרונן באחריותו ובסמכותו הבלעדית של משרד החינוך. אבל הנה הגענו לחודש נובמבר ודבר לא קרה ולא נפתר. ההפך הוא הנכון, נוספו עוד בעיות, כגון: פרסומים על ביטול בחינות בגרות במקצועות מסוימים, אי הכנת בתיה"ס מבחינת התנאים הפיזיים שלהם זכאים המורים, כגון: פינות עבודה, חדרים לעבודה פרטנית, חדרי שירותים ועוד".

ועוד נאמר באגרת "הקש ששבר את גב הגמל הוא הפגיעה החמורה באלפי מורים ומנהלים, אשר זה החודש השני אינם מקבלים את מלוא שכרם. ברוב המקרים מדובר בהפחתה של מאות ואף אלפי שקלים למורה, חרף העובדה שמורים ומנהלים אלה ביצעו את כל עבודתם. במקרים מסוימים מורים אף עבדו יותר שעות משעבדו אשתקד, אבל שכרם היה נמוך יותר!".