אירועים לזכרו של פידל קסטרו ברשות הפלסטינית; הוכרזו ימי אבל רשמיים

שורה ארוכה של אירועים לזכרו של מנהיג המהפכה הקובנית פידל קסטרו נערכו השבוע ברשות הפלסטינית. הרשות אף הכריזה על שלושה ימי אבל רשמיים. ביום ראשון האחרון יו"ר הרשות, מחמוד עבאס (אבו מאזן) שיגר מכתב תנחומים לממשלת קובה ובמכתבו הוא כתב שקסטרו "היה ידיד קרוב של העם פלסטיני ותמך במאבקו לעצמאות". כמו כן, מפלגת העם, החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין, החזית העממית לשחרור פלסטין והאיחוד הדמוקרטי פרסמו הודעות השתתפות בצערם של בני העם הקובני עם הסתלקותו של המנהיג המהפכני.

2016-12-01_191340

יאסר ערפאת בעת ביקור בקובה ופידל קסטרו (צילום: פרנסה לטינה)

אירוע מיוחד התקיים ברמאללה ביום ראשון לכבוד קסטרו. באירוע, שאורגן עלידי מחלקת בקשרים הבינלאומיים בתנועת פת"ח  וועד הידידות פלסטיןקובה, השתתפו חברי הוועד הפועל של אש"ף, משלחות ואישים מכל הפלגים הלאומיים והשמאליים הפלסטינים, ודיפלומטים פלסטינים וזרים. הדוברים הוקירו את תפקידה של קובה בהנהגת קסטרו בתמיכה במאבקו הצודק של העם הפלסטיני. ביקורת גם נמתחה על הצהרות בגנות קסטרו וקובה מפי אישים ופלגים אסלאמיים. באירוע גם השתתפו מטעם המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) ותנועת חד"ש רג'א זעאתרה, מזכיר מחוז חיפה של מק"י וחבר לשכת חד"ש, ועו"ד נועה לוי, חברת הוועד המרכזי של מק"י ומזכירות חד"ש הארצית.

בדברים שנשא אמר זעאתרה כי לכתו של קסטרו "היא אבדה גדולה לכל כוחות השחרור והקדמה בעולם, וגם לעם הערבי הפלסטיני ולמאבקו הצודק למימוש זכותו להגדרה עצמית, שבו תמכו קסטרו וחבריו בקובה ובאמריקה הלטינית בכל מאודם. עוד הוסיף כי קסטרו הפך את האי הקטן מחצר אחורית של ארה"ב לסמל גלובלי של קריאת תיגר על ההגמוניה האמריקאית ומאבק באימפריאליזם הנצלני, שאורב גם למדינות ועמי האזור שלנו". זעאתרה הדגיש את המאבק היהודיהערבי המשותף של מק"י וחד"ש, את ערכי האינטרנציונליזם ואחוות העמים, ואת המאבק למען סיום הכיבוש וכינון שלום צודק בין שני העמים בארץ. יש לציין כי גם בעיר עזה התקיים אירוע ביום שני ביוזמת החזית העממית לשחרור פלסטין.