איגודי היוצרים יפתחו בשביתה בערוצים המסחריים

 

מטה מאבק של איגודי היוצרים מתכוון להשבית את העבודה על מספר סדרות הנמצאות בשלבי הפקה עבור זכייניות ערוץ 2 ו-10, במסגרת השביתה המתוכננת לשבוע הקרוב, בין ה-24 ל-26 בפברואר. במהלך שלושת הימים יושבתו כל ההפקות החיצונית של הערוצים המסחריים. במאים, שחקנים, תסריטאים, עובדי במה, צלמים, טכנאים ושאר העוסקים במלאכה שאינם עובדים של הזכייניות, לא יעבדו.



מטה המאבק של היוצרים מאגד בתוכו שבעה ארגונים (איגוד המפיקים, שח"ם – איגוד שחקני המסך, אק"ט – איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה, איגוד עורכי הקול והתמונה, איגודי הבימאים והתסריטאים, פורום היוצרים הדוקומנטריים) המייצגים כ-4000 עובדים. שהכריזו שביתת אזהרה כללית בשל הפרות תנאי הזיכיון שניתן לקשת, רשת וערוץ 10 ובשל קיצוץ והקפאת הפקות מקור.

במהלך מאבקם בחודשים האחרונים מסרו היוצרים כי הם "יוצאים למלחמה על זכותם להתפרנס" ופנו לזכייניות בדרישה לקיים את החוק ולמועצת הרשות השנייה בבקשה לקנוס את הזכייניות במקרה שיפרו אותו. במקביל יצאו העובדים אל הרחוב בהפגנות מול משרדיהם ובתיהם של בעלי הערוצים המסחריים.

במסגרת השביתה המתוכננת בשבוע הקרוב, המהווה את שיא המאבק עד כה, תתקיים ביום ג' צעדת מחאה בשכונת רמת החי"ל בתל-אביב בסמוך למשרדי זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת. ביום חמישי תיערך עצרת המונים בכיכר רבין בתל אביב, תחת הכותרת "פועלים למען תרבות החוק". עוד יתקיימו בכיכר החל מהצהריים פעילויות למשפחות, אשר יכללו בין השאר תיאטרון רחוב והפעלות, ובערב יוקרנו באוהל מיוחד סרטים ישראליים מובחרים, מתחם וידאו ארט של אמנים ישראליים, קבוצות תיאטרון ופסטיבל יוצרים. הערב ינעל בהקרנה חגיגית פתוחה לקהל של הסרט הישראלי ’ואלס עם בשיר’ על מסך ענק.

דובר מטה המאבק, נפתלי גליקסברג מסר: "איננו דרושים מאומה חוץ משמירת החוק. החוק לקח בחשבון את התמהיל התוכני והכלכלי הראוי לערוצי הטלוויזיה המסחרית והיה הידוע לכולם מראש. מי שמרגיש שאיננו יכול לעמוד במשימה מוזמן לעזוב את המושכות. החברה הישראלית חייבת שהחוק יישמר גם על ידי בעלי תחנות טלוויזיה".