סכסוך עבודה במפעל חרסה בבאר-שבע: העובדים נאבקים נגד סגירתו

כמאה עובדי מפעל הכלים הסניטריים חרסה בבאר שבע ערכו היום (שני) אסיפת חירום, על רקע הפרסום כי בעלי המפעל מתכוונים לסגור אותו ולפתוח מפעל בטורקיה. מפעל חרסה, שבבעלותה המלאה של חברת חמת הנסחרת בבורסה, מעסיק 115 עובדים החברים בהסתדרות. יצוין שקבוצת חמת הוקמה על ידי ההסתדרות והתאגדה בשנת 1951 תחת השם "מרחב מרכז חומרי בניה וקרמיקה". ב-1993 החלה ההפרטה של החברה שהסתיימה כעבור שש שנים.

2019-03-18_195746

אסיפת העובדים בחרסה, היום (צילום: ההסתדרות)

העובדים, תושבי באר שבע והסביבה, הופתעו מהפרסום על כוונת המעסיק יואב גולן לסגור את המפעל. במסגרת המאבק נגד הסגירה, הצביעו העובדים באסיפה בעד הכרזת סכסוך עבודה מהלך שיאפשר להם להכריז על שביתה בתוך שבועיים.

יצוין שיו"ר ההסתדרות במרחב הנגב הוותיק, מאיר בביוף, שלח מכתב התראה למנכ"ל חרסה עידו שפר. במכתב מסר בביוף כי ההחלטה לסגור את המפעל היא "חסרת אחריות, ופוגעת ברגל גסה בעובדים שימצאו עצמם נזרקים לשוק העבודה. מערכת יחסי העבודה במפעל מוסדרת באמצעות הסכמים קיבוציים מיוחדים שקיימים בחברה מזה עשרות שנים, וראוי היה להגיע לעובדים ולשוחח עמם בעניין טרם מסירת הודעה לתקשורת".

היועץ המשפטי של ההסתדרות במרחב הנגב, עו"ד גיא בלס, הוסיף במכתב כי "ההסתדרות שמשמשת כארגון היציג במפעל אינה מתכוונת לשבת בחיבוק ידיים נוכח הפרסומים, ותשתמש במלוא זכויותיה לפי כל דין כדי להגן על העובדים".