דמוקרטיה נוסח פוטין: מיליון רובל קנס למארגן מחאות

בית התחתון של הפרלמנט הרוסי אישר חוק שנוי במחלוקת שנועד להגדיל את הקנסות על מפגינים, למרות המחאות וההפגנות שנערכו היום (ד') ובהן נעצרו עשרות. החוק יעלה את הקנס המקסימלי על מארגניהן של הפגנות לא חוקיות למיליון רובל (כ-120 אלף שקל) בעוד שהמשתתפים בהפגנות ייקנסו בסכום של עד 300 אלף רובל (כ-36 אלף שקל).

 

מפלגות האופוזיציה, ובהן המפלגה הקומוניסטיות של הפדרציה הרוסית, עשו מאמצים לעכב את אישורו של החוק באמצעות בקשה לאישורם של מאות תיקונים בו. ואולם החוק אושר בקריאה שלישית ברוב של 241 תומכים מול 147 מתנגדים ונשלח למועצת הפדרציה, הבית העליון של הפרלמנט, לפני שיאושר על ידי הנשיא ולדימיר פוטין.

הארגון "משמר זכויות האדם" מתח ביקורת על החוק כי הוא פוגע באופן חמור בזכויות להתארגנות, הביטוי והמחאה. ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדוודב, אשר עד לאחרונה היה נשיא המדינה, הגן על החוק בראיון טלוויזיוני שהעניק ביום שני, כשאמר כי יש צורך בקנסות גבוהים יותר כגורם מרתיע. "האם אנחנו צריכים קנסות עצומים? עצומים אולי לא, אבל גבוהים יותר – כן", אמר מדוודב. "משום שאם יום אחד מישהו מפר את החוק, ביום למחרת הוא משלם 500 רובל ועושה אותו הדבר, וזה לא מתקבל על הדעת".