שבוע רביעי לשביתת העוזרות המשפטיות; נמשכים העיצומים בחברת נס

העוזרות המשפטיות לשופטים, עורכות דין מוסמכות המסייעות לשופטים בעבודתם, שובתות זה השבוע הרביעי ברציפות. הן נאבקות כנגד הכוונה לפטר 500 מתוך כלל 650 העוזרות, ולהרע את תנאי עבודתן של הנותרות ע"י הגבלת העסקתן עד לשש שנים בלבד. היום החל דיון בעתירה לבג"צ שהגישו נגד הנהלת בתי המשפט.

2017-05-14_185906

דוכן הצטרפות להסתדרות ולהתארגנות העובדים בחברת נס (צילום: ועד עובדים)

כמו כן, עובדי הנמלים נשלחו להמשך משא ומתן עם הנהלות הנמלים ביחס להסדרת ביטחונם התעסוקתי של עובדי דור ב' עם הקמת הנמלים המופרטים. העובדים דורשים לממש את זכות השביתה נגד ההפרטה מזה שנים. על פי פסיקה קודמת המו"מ יתנהל עד ה-21 במאי, אז יקבע בית הדין האם תעמוד להם זכות השביתה החל מה-22 לחודש.

גם עובדי חברת ההיי טק "נס" ממשיכים בנקיטת צעדים ארגוניים. ועד העובדים מסר כי הנהלת החברה גוררת הרגליים במו"מ לקראת הסכם קיבוצי ראשון בחברה. ועד העובדים עורך אספות עובדים בשעות העבודה במוקדי החברה השונים. במסגרת צעדי העובדים, לא טופלו תקלות במערכות מחשוב, ואין תמיכה בעבודתם השוטפת של הלקוחות – מהנפקת טפסים ואישורים ועד ניהול העבודה הסדירה באמצעות תוכנות שונות. חברת נס, בבעלות חילן טק, מנוהלת עלידי המנכ"ל והבעלים שחר אפעל. מטה החברה ממוקם בקריית עתידים בתלאביב, ומועסקים בו יותר מ-2,000 עובדים המאוגדים בהסתדרות. חלק מהעובדים ממוקמים במשרדי החברה, אחרים מוצבים באתרי הלקוחות ברחבי הארץ

סכסוך העבודה של ארגון הכבאים עומד בעינו, ועבר את תקופת הצינון של שבועיים – כפי שקובע החוקמזה כחודש לוחמי האש אינם מבצעים תפקידים עבורם אינם מתוגמלים, זאת בהוראת האיגוד.