רוסיה בלי פוטין: אלפי מפגינים נעצרו בידי המשטרה במוסקבה ובערים נוספות

ברוסיה התחדשו היום (ראשון), זה השבוע השני, הפגנות המחאה בקריאה להתפטרותו של הנשיא ולדימיר פוטין ולשחרורו של איש האופוזיציה אלכסיי נבלני. על פי הדיווחים של הארגונים לזכויות האזרח נעצרו עד כה יותר מ-3,000 בני אדם, כ-850 בבירה מוסקבה. רעייתו של נבלני, יוליה נבלניה, גם נעצרה לאחר שפרסמה באינסטגרם תמונה שלה בהפגנה במוסקבה, על כך מסר העיתון "הומניטה".

יחידות לפיזור הפגנות, הבוקר, שנשלחו לפזר את המפגינים במוסקבה (צילום: הומניטה)

על פי המידע, הפגנות מחאה תוכננו ביותר ממאה ערים ברחבי רוסיה. יצוין שבסוף השבוע פרסמה המשטרה הרוסית אזהרה מפני השתתפות בהפגנות וציינה שהן לא קיבלו אישור. במוסקבה סגרו הרשויות תחנות מטרו ומגבילות את התנועה במרכז העיר. בהפגנות שנערכו בשבוע שעבר נעצרו כ-4,000 מפגינים.

במוסקבה דווח על 844 עצורים. משטרת הבירה סגרה מוקדם יותר הבוקר את מרכז עיר, בין הכיכר האדומה ללוביאנקה, למעבר של הולכי רגל בשל המחאה הצפויה וכדי למנוע מהמפגינים להגיע לכיכר לוביאנקה. המשטרה גם סגרה שבע תחנות רכבת תחתית באזור, מסעדות, בתי קפה וחנויות. על פי העדויות, מאות מפגינים שהתכנסו בתחנת הרכבת התחתית "השער האדום" החלו לצעוד ביחד ולצעוק: "רוסיה בלי פוטין", "חופש לאסירים הפוליטיים" ו"רוסיה תהיה חופשית". מכוניות שחלפו ליד המפגינים צפרו לאות הזדהות איתםעל פי כמה דיווחים בתקשורת, משטרת מוסקבה השתמשה בגז מדמיע ובאקדחי טייזר נגד מפגינים בעיר הבירה ושוטרים אף איימו בשימוש באש חיה.

עוד בנושא, בגיליון "זו הדרך" 51 (עמ' 8):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/12/G51_2020.pdf