קרבן לעינויים: פעילת זכויות הנשים הסעודית לוג'יין אל־חתלול שוחררה ממאסר

פעילת זכויות הנשים הסעודית לוג'יין אל־חתלול שוחררה אתמול (רביעי), ממאסר אחרי יותר מאלף יום בכלא. אל-חתלול, בת 31, נכלאה בגין השתתפותה בהפגנות מחאה נגד בית המלוכה בריאד, שהתמקדו באיסור על נשים לנהוג. זמן קצר לאחר שהיא ושותפות נוספות למאבק נעצרו, בוטל האיסור – אולם היא נשארה במאסר. בנובמבר היא הובאה בפני בית דין מיוחד לעבירות טרור. כך מסר הבוקר העיתון "אל אתיחאד".

פעילת זכויות הנשים הסעודית לוג'יין אל־חתלול (צילום: אל-אתיחאד)

 

יצוין שבדצמבר היא הורשעה בקידום אג'נדה זרה ובהפרעה לסדר הציבורי באמצעות שימושה באינטרנט. היא נידונה לעונש מאסר של חמש שנים ושמונה חודשים, אך בניכוי התקופה שכבר ריצתה שחרורה היה צפוי בחודש הבא. אתמול הורה שופט בריאד על שחרורה על תנאי. כחלק מתנאי השחרור שלה, אל-חתלול אינה מורשית לדון במה שעבר עליה בעת מאסרה. בנוסף לכך, היא לא מורשית לצאת משטח הממלכה. אם תפר את התנאים היא צפויה לשוב לכלא. הוריה של אל-חתלול העידו כי בביקורים בכלא הבחינו בסימני חבלות על גופה. לדברי משפחתה, בדיון שנערך השבוע בבית המשפט לערעורים נדחו על הסף טענותיה כי עברה עינויים בכלא.

בעת מאסרה פתחה אל-חתלול בשביתות רעב ובדומה לחברותיה שנכלאו עמה סיפרה לשופטים על עינויים והתעללות מינית מצד חוקרים עטויי מסכות. לפי עדותן, האסירות הוכו במקלות, חושמלו ועברו עינויים באמצעות מים. כמה מהן אף סיפרו על מגע בלתי הולם והפעלת כוח, וכן איומים באונס.