פעילים ייפגשו עם שגריר ארגנטינה: דורשים לחשוף סיוע צבאי בעת הדיקטטורה

פעילים ישראלים, רובם ממוצא ארגנטיני, ייפגשו מחר (שישי) עם שגריר ארגנטינה בישראל. הם דורשים לחשוף את מסמכי הסיוע צבאי שהעניקה ישראל לדיקטטורה הצבאית. המפגש יתקיים בבניין השגרירות שבהרצליה פיתוח. נמסר כי "מטרת הפגישה להציג בפני השגרירות את המאבק הציבורי והמשפטי שלנו לחשיפת המסמכים מהקשר של ישראל עם החונטה הצבאית בין 1976 ל-1983, וכן, להגיש מכתב בו נבקש את תמיכת ממשלת ארגנטינה בבקשה שלנו, בדומה לדרישה של הנשיא מאוריסיו מאקרי מהנשיא הרק אובמה כי ארה"ב תחשוף את המסמכים שברשותה וטרם נחשפו".

2016-05-12_184502

הפגנה של התנועה היהודית למען זכויות אדם בעת הדיקטטורה הצבאית בארגנטינה (צילום: נואבה פרססנסיה)

בנוסף, קבוצת אזרחים ישראליםצ'יליאניים מניצולי משטר הדיקטטורה של פינושה, מזמינים לערב הסברה שיתקיים ביום חמישי הקרוב, 19 במאי, אודות התביעה לחייב את מדינת ישראל לשחרר מסמכים הנוגעים לסחר בנשק וסיוע צבאי שישראל העניקה לצ'ילה במהלך שלטון הדיקטטורה. "התביעה שלנו תידון בבית המשפט המחוזי בתלאביב ב-31 במאי. ישראל מודה בקיומם של למעלה מ-19 אלף מסמכים, בהם עשוי להיות גם מידע אודות גורלם של קרובינו שעונו, נרצחו, והועלמו", נמסר.

בערב יוקרן בהקרנה מיוחדת סרטו התיעודי עטור השבחים של פטריסיו גוסמן, "נוסטלגיה אל האור" (ספרדית, כתוביות באנגלית), ולאחריה דיון בהשתתפות הקהל ועם דניאל סילברמן, בן לאב נעדר, לילי טראובמן, לשעבר פעילה בתנועת השמאל המהפכני הצ'יליאנית וגולה פוליטית ואיתי מק, עורך דין של זכויות אדם. תנחהתמרה סנטוס טראובמן, עיתונאית. האירוע יתקיים בקרן רוזה לוקסמבורג, שדרות רוטשילד 11, תל אביב  בשעה 19:30. הכניסה ללא תשלום.

האירוע שיתקיים בקרן לוקסמבורג בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1019222991485235/?active_tab=posts