נמשכות המחאות של עובדי אמדוקס: דורשים הכרה בוועד והסכם קיבוצי

המחאות של עובדי אמדוקס נמשכות. העובדים דורשים הכרה בוועד וחתימה על הסכם הקיבוצי הסכם קיבוצי. ביום חמישי נערכה הפגנה רועשת בצומת רעננה "כמחאה על התנהלותה הבזויה של הנהלת אמדוקס. אנו מחממים את המנועים ומתחזקים מהתמיכה שקיבלנו מעובדי אמדוקס בדרכם לעבודה, ומהציבור בכלל", מסרו המפגינים.

2016-04-16_193327

הפגנת עובדי אמדוקס בצומת רעננה ביום חמישי האחרון (צילום: התאגדות עובדי אמדוקס)

יצוין שההסתדרות הכריזה ביום שני האחרון סכסוך עבודה באמדוקס שהיא חברת התכנה הגדולה בישראל. זאת, על רקע מה שהוגדר כ"סירובה העיקש של הנהלת אמדוקס להיכנס למשא ומתן עם ההסתדרות והעובדים להסדרת תנאי ההעסקה בהסכם קיבוצי". המשמעות היא שתוך 10 ימים יוכלו העובדים לנקוט בצעדים ארגוניים. אמדוקס, נסחרת בנאסד"ק בשווי של 8.7 מיליארד דולר. עובדי אמדוקס החלו להתאגד בהסתדרות לפני כשנה, ולפני כחצי שנה הכריזה ההסתדרות על היותה ארגון יציג בחברה, לאחר שהחתימה 1,800 עובדים, שהם למעלה משליש עובדי החברה בישראל. אמדוקס מעסיקה בארץ כ-4,700 עובדים, ברעננה, חיפה, שדרות ונצרת

במקביל, היו ניסיונות להקים ועד עובדים פנימי בחברה, אך בית המשפט פסק כי לא מדובר בארגון עובדים אלא בהתארגנות מטעם ההנהלה. עובדי אמדוקס קיימו בשבועות האחרונים כמה הפגנות מול ביתו של מנכ"ל החברה אלי גלמן בתל אביב. זאת במחאה על התעלמותו ממהלך ההתארגנות.