מתנחלים השחיתו כלי רכב וריססו כתובות נאצה על בתים בכפר פלסטיני

מתנחלים ריססו כתובות נאצה על בתי תושבים בכפר א-סכאכה שבנפת סלפית וניקבו צמיגים של 11 כלי רכב, כך דיווחה היום (רביעי) סוכנות הידיעות הפלסטינית "וואפא". לפי הדיווח, תושבי הכפר הפלסטיני שבשטחים הכבושים הבחינו הבוקר בכתובות "כאן גרים אויבים", "עם ישראל חי" ו"להילחם באויב ולא באוהב" על קירות הבתים.

אחד מכלי הרכב שהושחת הלילה בכפר א-סכאכה, דרומית לשכם (צילום: וואפא)

 

ראש המועצה אוסמה דאהר מסר ל"וואפא" כי מתנחלים הם שביצעו את המעשים הלילה. לדבריו, זוהי לא הפעם הראשונה שזה קורה בכפר. "בשנים האחרונות היו לא מעט אירועי תקיפה ופגיעה ברכוש של פלסטינים בכפר מצד מתנחלים". מארגון יש דין נמסר: "המשך הפרעות של מתנחלים בתוך כפרים פלסטינים, התקיפות והאלימות הן באחריות ממשלת ישראל, הפרקליטות והמשטרה. הפורעים יודעים שהם חסינים כמעט לחלוטין וזוכים לעידוד. את מציאות האפרטהייד הזאת מוכרחים לשנות". מפורום תג מאיר נמסר כי "מילציות הטרור היהודי ממשיכות לזרוע פחד בכפרים הפלסטינים ומדינת ישראל עומדת מנגד ללא תגובה. כיצד היינו מגיבים על כתובות גרפיטי בערבית והשחתת מכוניות של יהודים באירופה?".

יצוין ש"וואפא" דיווחה גם הבוקר שמתנחלים תקפו חקלאים פלסטינים לדי הכפר קיסאן, מזרחית לבית לחם. אחד התושבים מסר לכתב הסוכנות כי מתנחלים שאחזו בכלי נשק מנעו ממנו ומתושבים נוספים לעבד את אדמותיהם.

אתמול דיווחו תושבים בכפר יאסוף הסמוך כי מתנחלים עקרו 45 שתילי עצי זית משטח חקלאי סמוך. בעל המטע זיאד ג'מיל אמר כי השטח שלו קרוב להתנחלות תפוח וכי הוא גילה את הנזק שלשום, לאחר ששתל עצים רבים בחודש האחרון לרבות בסוף השבוע האחרון. מושל מחוז סלפית עבדאללה כמיל קרא לחקלאים להמשיך בנטיעות ולא להיכנע לתוקפנות מצד המתנחלים.