משפחות החטופים הקימו מטה מאבק להשבתם; גוברים הקולות להחלפת שבויים

משפחות האזרחים הישראלים שנחטפו על ידי חמאס הקימו אתמול (ראשון) מטה מאבק להשבתם וערכו אמש מסיבת עיתונאים. יצוין שעד עתה שום גורם רשמי את שמותיהם של החטופים ומספרם. דובר החמאס מסר הבוקר כי ברצועה 130 שבויים ישראלים וזרים ובהן נשים, ילדים, זקנים וחיילים ושארבעה מהם נהרגו היום בהפצצות הבלתי פוסקות של חיל אוויר ברצועה עזה שגבו את חייהם של יותר מ-500 תושבים.

אורי דוד, אביהן של האחיות הודיה ותאיר דוד, אמר אתמול במסיבת העיתונאים: "אנחנו דורשים מהממשלה שלנו תשובות. לא כולן יהיו משמחות, אנחנו רוצים להחזיר את הבנים והבנות כמה שיותר מהר הביתה. יש משפחות שלא יודעות כלום." דוד סיפר על החטיפה: "אמרתי לבנות שלי בטלפון: תשכבו יחד, תעצרו את הנשימה, הייתי איתן בטלפון חצי שעה. שמעתי ארבע נשימות, ובזה הסתיימה השיחה. היא כבר לא ענתה לי. אני מבקש שכל העולם יראה את זה".

המשפחות הציגו חמש דרישות: שיח שוטף עם השלטונות, עדכונים על מצבם של החטופים ("כמעט 48 שעות אחרי האירוע, ומשפחות רבות לא יודעות מה קורה עם יקיריהן", נמסר אתמול);  לערב מיידית את נשיא טורקיה ארדואן, מלך סעודיה בן סלמאן, נשיא מצרים א-סיסי ו"כל מנהיג שיכול להשפיע; שקיפות מלאה: "מעורבות מלאה בתהליך, יידוע במידע שוטף ואמין". "אנו דורשים שהשבת יקירינו תעמוד בראש סדר העדיפויות הלאומי. אזרחי ישראל צרכים לדעת שבעת צרה הממשלה תהפוך כל אבן כדי לדאוג לביטחונם, על אדמת המדינה או במנהרות עזה", הדגישו.

בתוך כך, גוברים הקולות הדורשים החלפת שבויים. האגודה לזכויות האזרח הביעה אתמול זעזוע בעקבות הטבח הנפשע במאות חפים מפשע והדגישה "על ממשלת ישראל האחריות לפעול לשחרורם לאלתר של השבויים והחטופים. עליה לסייע מיד באיתור נעדרים, לחלץ מאזור המלחמה את מי שעודם מצויים בו, ולהעמיד לאלתר אמצעי מיגון למי שמצויים באזור. יש להימנע מפגיעה בתשתיות הדרושות לצרכים הומניטריים ובאוכלוסייה אזרחית".

לדברי האגודה תושבי הדרום הופקרו ועודם מופקרים. הם אינם זוכים להגנה, ואלפים – יהודים וערבים – משלמים את מחיר המחדלים. המתקפה הרצחנית לא הבחינה בין אזרחים יהודים לערבים, ואסור להיגרר אחר מי שמבקשים להסית לאלימות ולגזענות ולביצוע פשעי שנאה ונקמה, מגובים בגורמים בכירים בממשלה, שרק יוסיפו למעגל הדמים הנורא".

גם קול רבנים לזכויות אדם מסרו "אנו ונושאים תפילה לפדיון שבויים". "כמו רבים כאן וברחבי העולם, גם אנחנו ניצבים המומים, כואבים ומזועזעים מהמתקפה הרצחנית שאירעה בדרום הארץ במסגרתה מצויים תחת אש גם רבים מחברינו, חלקם נפגעו או איבדו את קרוביהם. גם אם את ממדיה האמיתיים איש אינו יודע להעריך כרגע, כבר כעת ברור שמדובר בהיקף חסר תקדים של נרצחים, פצועים וחטופים" הדגישו.

"כבר עכשיו ברור שהמציאות החדשה שמצפה לנו לא תוכל להיות כתמול-שלשום. אך השאלה הגדולה שנשאלת היא האם ניסחף אחר אותן קונספציות כושלות, שהוכחו כגרועות ומזיקות פעם אחר פעם, או שנפנים שמשהו יסודי מוכרח להשתנות, שמוכרחים לנסות דרך אחרת – דרך שתבטיח את שלומנו, אבל גם את שלומם, את עתידנו – לצד עתידם, את כבודנו – כתף אחת עם כבודם", נמסר עוד.

דף הפייסבוק של מטה המאבק להשבת החטופים:

https://www.facebook.com/gettingthemback

המטה פרסם מספרי טלפון למידע וליצירת קשר עם כלל משפחות החטופים:

052-4481981, 054-7944587