כאלפיים מפגינים השתתפו בהפגנה שנערכה מול משרד הביטחון בתל אביב

 

כאלפיים מפגינים השתתפו אמש (מוצ"ש) בהפגנה שנערכה מול משרד הביטחון בתל אביב, בקריאה להפסיק את הלחימה ברצועת עזה. חרף העובדה ש"שלום עכשיו" עמדה מאחורי הקריאה להפגנה, רוב משתתפיה נמנו עם פעילי חד"ש, מק"י ותנועות השלום העקביות שהפגינו נגד המלחמה מיומה הראשון. אחד הנואמים הבודדים בעצרת, יו"ר מרצ ח"כ חיים (ג'ומס) אורון קרא: "עצרו את המלחמה והגיעו להסכם מוקדם ככל האפשר" והוסיף כי "אנחנו חושבים שהדרך היחידה לסיים את שפיכות הדמים היא להגיע להסכם".



הנואם המרכזי בעצרת, אורון, גם מתח ביקורת על "הקולות הקיצוניים במחנה השמאל", והדגיש את "זכותה של ישראל להגן על עצמה". ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר בתום ההפגנה כי "מעגל המתנגדים למלחמה הולך ומתרחב בהדרגה, כפי שקרה גם במלחמת לבנון הראשונה והשנייה. יותר ויותר ישראלים מבינים כי זריעת מוות והרס בעזה לא תביא לתושבי מערב הנגב את הביטחון שהם ראויים לו, ולא תתקן את ההזנחה העצומה של הפריפריה הישראלית במשך שנים כה רבות".

לדבריו, "על הממשלה לעצור מיד את המלחמה ולחתום על הפסקת אש אמיתית, כולל פתיחה של המעברים וגם הסכם חילופי חטופים ואסירים שיחזיר את גלעד שליט לחיק משפחתו. רגיעה אמיתית בעזה תיצור פתח להתקדמות במשא ומתן לשלום כולל מול הרשות הפלסטינית והעולם הערבי".ח"כ חנין הגיע להפגנה ישירות מכנס חד"ש שמתקיים באולם בנצרת עלית. בכנס, בנוכחות אלפי אנשים הושמעו דברי ביקורת קשים על פעולת צה"ל ברצועה.

 

יצויין שבמהלך ההפגנה ניסה מזכ"ל שלום עכשיו ואיש מפלגת העבודה, יריב אופנהיימר, לתלוש את שלטי חד"ש הרבים שמפגינים הניפו בעצרת ואף לנסות ולהוריד בכוח את הדגלים האדומים שנשאו פעילים אחרים. הוא אף איים לקרוא למשטרה. נחישותם של פעילי חד"ש ומק"י וקריאות הבוז מן המפגינים שעמדו לצידם, הפסיקו את מהלכיו האנטי-דמוקרטיים של אופנהיימר. "התכנסנו כדי לקרוא לישראל לחשוב פעמיים לפני הרחבת המבצע, אנחנו כאן כי איכפת לנו מחיילי צה"ל", אמר אופנהיימר מעל הבמה. "זו הפגנה שכוללת הרבה מאוד ציונים אמיתיים שחרדים לשלום הארץ, אבל הציונות שלנו לא הפכה אותנו לתאבי דם ומלחמה", הוא הוסיף.