ח"כ עטאונה תומך בהגמשת חוק התכנון והבנייה למען עשרות הישובים לא המוכרים בנגב

"גם לאזרחים הערבים הבדואים בנגב מגיע להם מיגון, בפרט הכפרים הלא מוכרים, כמו שאר האזרחים במדינה. שישה משבעה הרוגי הרקטות בחברה הערבית הבדואית בדרום הם תושבי הכפרים הלא מוכרים", כך אמר אתמול (רביעי) ח"כ יוסף עטאונה (חד"ש-תע"ל) בדיון שנערך בכנסת בהצעת חוק ממשלתית להגמשת חוק התכנון והבנייה.

על פי הממשלה יש צורך להגמיש את החוק כדי לקצר את ההליכים להקמת מתחמי מגורים למפוני עוטף עזה. כך עולה מדיון שנערך בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת בנושא תיקון מס' 149 והוראת שעה – חרבות ברזל, שעוסק בשינויים הנדרשים בחוק התכנון והבנייה לצורך בנייה מחדש של יישובי עוטף עזה ובנייה של מבני מגורים ארעיים עבור המפונים.

במהלך הדיון הציג ראש מנהלת תקומה, תא"ל במיל' משה אדרי, את יעדי המנהלת ואמר: "לא נוכל לקדם את חבל התקומה עם הרגולציה, הכללים והחוקים שקיימים היום. אנחנו חייבים מענים מאוד מאוד ייחודיים – ׳מסלולים ירוקים׳. ללא פתרונות ייחודיים, לא נעמוד בלוחות הזמנים שאנחנו שואפים אליהם. אני פונה לכל גורם מדינה שאחראי ובעל סמכות, לסייע בהסרת מגבלות וחסמים".

ח"כ עטאונה הביע תמיכה בתיקון החוק והתייחס למצוקת הדיור בכפר הלא מוכרים בנגב. "התיקון המוצע הוא תיקון ראוי. יש פה הזדמנות פז גם לגבי הכפרים הבלתי מוכרים שבנגב, שהמדינה מתעלמת מהם במשך 70 שנה", אמר. "כשמביאים הצעת חוק כזאת, זוהי הזדמנות היסטורית לאוכלוסייה הבדואית בנגב, ויש מפונים בנגב גם בכפרים האלה. 70 שנה לא נותנים להם מענה – לא למגורים, לא לחינוך. אני מציע שבהצעת החוק תכלול גם את היישובים הלא מוכרים בנגב. אפשר לחשוב יחד כדי לעזור לתושבי הכפרים הבלתי מוכרים, ששילמו מחיר כבד בחודש הזה, ושיש להם הרוגים וגם נעדרים. זה הזמן לתקן עוול היסטורי, להביא פתרון ולו חלקי".

יצוין שתושבי הכפרים בפזורה הבדואית שילמו מחיר יקר בגלל היעדר מיגון. בבוקר ההתקפה הרצחנית של החמאס, ב-7 באוקטובר, נהרגו 10 תושבים בבתיהם מירי טילים, שישה מהם ילדים. שבעה ערבים-בדואים נוספים נהרגו מאש אנשי החמאס ואחרים נחטפו לרצועת עזה.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/125497/