ח"כ עודה בעקבות חוקי ההגירה של טראמפ: המוני אמריקאים שיוצאים לרחובות נגד אסלאמופוביה וגזענות

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), הגיב היום (שני) להחלטת נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לאסור על כניסת מוסלמים ממדינות מסוימות למדינה. "כשראש מדינה משתמש בחוקי המדינה על מנת להפלות ולדכא חלקים באוכלוסייה, זהו סממן של עלייתם של משטרים טוטליטריים", אמר עודה. "אני גאה ונרגש לראות המוני אמריקאים שיוצאים לרחובות נגד אסלאמופוביה וגזענות, היציאה המשותפת לרחובות ללא הבדלי גזע ולאום היא התקווה לעתיד גם בארצות הברית וגם פה", הדגיש ח"כ עודה.

2017-01-30_193417

הפגנה בבוסטון שבארה"ב נגד מדיניות ההגירה של טראמפ (צילום: אקטיבסטילס)

עמיתו בסיעת חד"ש, ח"כ דב חנין, הוסיף "ממש מצא מין את מינו: בניית חומות, שנאת מיעוטים, פוליטיקה של פחד, וגם נהנתנות אישית חסרת חשבון. בארה"ב יצאו לרחובות מיליון בני אדם נגד הכיוון המסוכן אליו מוביל טראמפ. גם אצלנו נתניהו מספק סיבות לצאת למחאה. בכל יום עוד אחת". יצויין שפרט ליו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אף פוליטיקאי מהימין או מהאופוזיציה לא מתח ביקורת על הנשיא הימני האמריקאי. יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אף אמר ש"לא מתערב בענייני הפנים של ארה"ב". הגדיל לעשות ראש הממשלה בנימין נתניהו ששיבח את החלטתו של טראמפ להקים חומה בין ארצו לשכנתו מהדרום מקסיקו. ממשלת מקסיקו אף התלוננה רשמית נגד עמדתו של ראש ממשלת ישראל ושר החוץ.

נתניהו, אמר הערב בישיבת סיעת הליכוד בכנסת כי התקשורת תקפה אותו שלא בצדק על תמיכתו בבניית החומה שיזם נשיא ארצות הברית בגבול עם מקסיקו. לדבריו, כלי התקשורת "מסיחים את הדעת מהדבר העיקרי, שהוא ההצלחה הפנטסטית של הגדר במצרים". נתניהו הוסיף כי בהתייחסותו לנושא, לא פגע ביחסי ישראלמקסיקו. "היו לנו יחסים טובים איתם, יהיו לנו. גם כשיש לנו ויכוחים אמיתיים ולא מדומים, כמו ההצבעה שלהם באונסק"ו", הוסיף.