במשטרה סבורים שמשת"פים של השב"כ אחראים למרבית הפשיעה בחברה הערבית

גורם בכיר במשטרה סבור כי מרבית הפשיעה החמורה בחברה הערבית נגרמת על ידי משתפי פעולה עם השב"כ – כך דווח אמש (רביעי) בחדשות 12. לפי הדיווח, הגורם אמר בדיון שנערך במטה הארצי כי העבריינים שמחוללים כעת את הפשיעה החמורה הם ברובם סייענים או משתפי פעולה של השב"כ. "במצב הזה ידיה של המשטרה כבולות", הגורם. "לא ניתן לגעת באותם סייענים שנהנים מחסינות".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) מסר בתגובה לידיעה: "המשטרה מודה בכך שאינה אוכפת את החוק נגד ראשי ארגוני הפשע. בין אם מעורבות השב״כ בקרב האזרחים הערבים היא סיבה או תירוץ, התוצאה היא אחת: למעלה ממאה נרצחים בשנה. שפיכת הדם חייבת להפסק. ועדת חקירה עכשיו". לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) "שנים אנחנו זועקים שהמשטרה לא עושה דבר נגד ארגוני הפשע. והנה עכשיו המשטרה מודה בכך. אין תירוץ – צאו ומגרו את הפשע"!

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) הדגישה ל"ברית בין השב"כ לבין ארגוני הפשיעה היא חדשות לא טריות בכלל. כשאמרנו שהפשיעה בחברה הערבית היא לא גזירת גורל, אלא תכנית סדורה ומעשי ידיהם של המעוניינים בפירור החברה מבפנים – האשמתם שזו בעיה תרבותית. שדרשנו לאסוף את הנשק הבלתי חוקי – שלחתם את האזרחים למסור אותם במבצע 'וולונטרי'; אז אולי עכשיו כשהדברים נאמרים מבפנים תשכילו להבין שהפשיעה הגואה נהנית מחסות מלאה של הזרוע שאמורה למגר אותה". לדבריה
"זהו פרוטקשן הדדי ולא פחות! השב״כ ממשיך להכות בחברה הערבית. העבריינים והפשיעה היא עוד כלי שליטה בחברה הערבית. משנחשפו הדברים מה תהיה תגובת הממשלה".