ארגון העיתונאים של ההסתדרות קיים כנס נגד ניסיונות הסגירה של תאגיד השידור

כנס חירום למען השידור הציבורי נערך אתמול (חמישי) בתל אביב. הכנס נערך על רקע הצעת החוק של יושב ראש הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) בתמיכת ראש הממשלה, שמבקשת לבטל את תאגיד השידור הציבורי ולהותיר במקומה את רשות השידור. בכנס השתתפו כ200 עיתונאים.

2016-10-28_195807

האסיפה שנערכה השבוע במערכת תאגיד השידור הציבורי (צילום: ועד עובדים)

יו"ר ארגון העיתונאים של ההסתדרות, יאיר טרצ'יצקי, אמר בפתח הדברים כי "מחזיקים כבר שנתיים באוויר את עובדי רשות השידור, ועכשיו גם את עובדי התאגיד. שידור ציבורי לא צריך להיות בידי פוליטיקאים. למרות שהתנגדתי בזמנו לחוק השידור הציבורי ולדרך שבו הוא הועבר במהלך צוק איתן, יש לו הישגים. נתניהו לא האמין אחרי ששנים יכול היה לדחוף את המקורבים שלו, פתאום גילה שזה כל כך קשה". יערה שפירא, כתבת בתאגיד המיועד, הדגישה ש"הדבר האמיתי הוא שיש מי מבין הפוליטיקאים שמפחדים. הם מפחדים מחופש עיתונות, הם מפחדים מביקורת ציבורית. הם מפחדים מגוף עיתונאי חזק שמשדר בשלוש מדיות. פוליטיקאי שמפחד מחשיפה מפחד בצדק".

"אני באמת חושבת שאסור לנו לפנות מקום לייאוש", אמרה העיתונאית אילנה דיין (ערוץ 2), "אני מאמינה בכוח של הפוליטיקה של משה כחלון, נפתלי בנט, אריה דרעי ואיילת שקד, מכאן צריך לומר להם 'יש לכם כח פוליטי ואת הסיבות להניף מנופים פוליטיים". דיין פנתה גם לראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני לא מאמינה שנתניהו מצליח להגיד לעצמו בקול רם את מה שאחרים אומרים בשמו. אם שמרת בצד את המרקר האדום שהבאת בזמנו לאו"ם, זה הזמן להשתמש בו. יש קווים אדומים לפגיעה בממלכתיות. יש קווים אדומים לפגיעה באנשים, אתה יודע שהתאגיד חייב לקום. החברה הישראלית זקוקה לעיתונות חופשית, בועטת, שיהיה לה שידור ציבורי נקי בדיוק כמו שהתאגיד צריך להיות". את הטקס הנחתה מגישת הטלוויזיה לינוי בר גפן ונאמו בו בין היתר מתן חודורוב מערוץ 10, שהוא יו"ר ועד העובדים.

יצוין שביום שלישי האחרון ועד המנהלה, ועד העיתונאים וארגון העיתונאים קיימו אסיפת עובדים בתאגיד השידור הציבורי החדשה, המאוגדים בהסתדרות, וביקשו מהם לקחת חלק פעיל במאבק נגד הניסיונות לפגוע בחופש העיתונות. בין היתר דובר שם אף על "הרשימות השחורות והלבנות", חשיפה בחדשות 10 לגבי הלחצים הפוליטיים לשילובם של "אנשי שלומנו" ולאי קבלתם של עיתונאים שעשויים "להוות בעיה".