שביתה ללא הגבלת זמן בפרי הגליל בעקבות עשרות פיטורים; 'השר ברקת לא עושה דבר'

עובדי פרי הגליל שבחצור הגלילית הודיעו אתמול (לחמישי) על פתיחה בשביתה ללא הגבלת זמן ביום ראשון הקרוב. זאת, בשל כוונת הנהלת החברה לפטר עשרות מתוך כ-130 העובדים במפעל. מוקדם יותר, חברי ועד העובדים ונציגי ההסתדרות הכללית קיימו דיון חירום בשל המשבר במפעל, במסגרתו כבר הוצאו מכתבי הפיטורים לעובדים.

יו"ר ועד עובדי המפעל, מוטי חזיזה, אמר כי "לעובדים נמאס מההתנהלות המשפילה של ההנהלה. ההחלטה לצאת לשביתה התקבלה פה אחד עד שיימצא פתרון הולם והוגן לעובדים. דווקא בתקופת מלחמה, שבה גם תושבים רבים מצפון הארץ פונו מבתיהם, על המדינה לשמור על הכלכלה המקומית ולחזק אותה".

יו"ר ההסתדרות במרחב הגליל העליון, יונה פרטוק, הוסיף "די להתעללות בעובדים! ההנהלה מפירה סיכומים עם ועד העובדים וההסתדרות, ופועלת בניגוד למה שהתחייבה בכנסת. דווקא בימים קשים אלה, אני קורא למדינה לסייע ל"פרי הגליל", שמעסיק עובדים מסורים מהפריפריה בצפון".

יו"ר ועד עובדי פרי הגליל הדגיש כי שר הכלכלה והתעשייה ניר ברק לא עושה דבר כדי למנוע את הפיטורים במפעל: "האם שר הכלכלה הואיל בטובו לבוא לשמוע את רחשי ליבם של עובדי הייצור? אנחנו לא עסקנים פוליטיים, לא חברי מרכז ולא כלום. אני מנסה להשיג אותו כבר שלושה שבועות ולא מצליח – רק שידבר".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/127119