רג'א זעאתרה יעמוד שוב בראש רשימת חד"ש בבחירות למועצת העיר חיפה

חד"ש חיפה בחרה אמש (ראשון) את נציגי הרשימה שתתמודד בבחירות למועצת העיר שייערכו ב-31 באוקטובר. בראש הרשימה יעמוד פעם נוספת רג'א זעאתרה, למקום השני נבחר פאחר ביאדסי, ובמקום השלישי חברת מועצת העיר המכהנת ד"ר ארנת טורין.

זעאתרה פרש במפתיע במארס האחרון ממועצת העיר ועבר להתגורר בקהיר. אך לפני מספר שבועות שב ממצרים כדי להתמודד על ראשות הרשימה. ביאדסי היה מהפעילים הבולטים של עינת קליש רותם בבחירות הקודמות, ולאחר שהיא נבחרה לראש העיר הוא מונה לדובר עיריית חיפה בשפה הערבית. טורין הצטרפה למועצת העיר עם פרישתו של זעאתרה.

בחד"ש פועלים לאיחוד בין כל הגורמים הפוליטיים בחברה הערבית בחיפה, וצירופו של ביאדסי הוא הצעד הראשון. יצוין שבבחירות הקודמות שתי סיעות – בל"ד וחיפנא – לא עברו את אחוז החסימה. כעת רשימת בל"ד התפצלה לשני פלגים שסיכוייהם לעבור את אחוז החסימה קלושים במיוחד.

מזכירת חד"ש חיפה, רים חזאן, מסרה: "איחוד כוחות הוא הכרחי בצל הממשלה הקיצונית שרואה באזרחים הערבים אויבים, ובמיוחד בערים המעורבות, ובעיר חיפה עם מרקם היחסים המיוחד שלה בין שני העמים. הכוח האלקטורלי של התושבים הערבים בחיפה שווה כ-5 מנדטים והגיע הזמן להפוך אותו לכח פוליטי חזק ומשפיע, ולא לבזבז אותו על רשימת שישרפו אלפי קולת, או על רשימות שרואות בחברה הערבית מאגר של קולות ואינן מייצגות את השאיפות של הציבור הערבי בתחומי החינוך, הפיתוח, ההתחדשות העירונית, השוויון והצדק החלוקתי במשאבי העיריה ועוד".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/120769