משפחות החטופים צועדות מתל-אביב למשרד רה"מ; נפגשו עם סיעת חד"ש-תע"ל

צעדת משפחות החטופים יצאה הבוקר (שלישי) לדרך מכיכר החטופים שליד מוזיאון תל אביב ללשכת ראש הממשלה בירושלים, במטרה להציג לו את דרישתם לשחרור מיידי של כל החטופים. הצעדה מתקיימת ביוזמה של יובל הרן, שאביו אבשלום נרצח ואימו שושן נחטפה לעזה – יחד עם שישה בני משפחה נוספים.

במהלך היום אמורות להגיע המשפחות לבאר יעקב, ומחר התכנון הוא להגיע לקיבוץ גזר. היעד ליום חמישי הוא לטרון, ובשישי יאכלו המשפחות ארוחת שישי משותפת במעלה החמישה. במוצאי שבת משתתפי הצעדה צפויים להגיע לירושלים, שם תתקיים עצרת משפחות בגן הוורדים, והמשפחות מבקשות מאזרחי ישראל להצטרף אליהן לצעדה או לחלק ממנה.

משפחות של נרצחים וחטופים הגיעו אתמול לכנסת השתתפו בדיוני הוועדות השונות ודרשו מחברי הכנסת תשובות – וגם מעשים. הן הגיעו לוועדת הבריאות, שדנה בתוכנית הלאומית לחוסן ובריאות נפשית בישראל, ומתחו ביקורת קשה נגד שר ההסברה לשעבר, ח"כ גלית דיסטל אטבריאן (ליכוד) שצייצה אחרי שצפתה בסרט הטבח שהופק על ידי דובר צה"ל: "עזה צריכה להימחק עכשיו". גיל דיקמן, ששתיים מבנות משפחתו נחטפו, פנה אליה ואמר: "בת דודה שלי שם, אשתו של בן דוד שלי שם, תינוקות נמצאים שם, מה זה אמור לעשות לחוסן הנפשי שלנו לשמוע אתכם מדברים בסיסמאות כאלה כאילו אנחנו לא כאן? זה מה שיש לכם להגיד? למחוק, להשמיד? את מי אתם משטחים? בני אדם שאתם הפקרתם!".

דיקמן הוסיף: "אם עוד נשאר בכם בדל של אנושיות בבקשה תדאגו לחוסן שלנו ושל קרובי המשפחה שלנו שנמצאים שם, אנחנו לא יודעים אם הם חיים או מתים. לכם יש תפקיד, בראש ובראשונה להפסיק לדבר בסיסמאות ולדאוג לחיים, כי יש חיים בעזה, קרובי משפחה שלנו ועוד רבים". ח"כ דיסטל אטבריאן ניסתה להסביר "זהו ציוץ שנכתב מתוך כאב עצום דקה אחרי שיצאתי מהסרט, הוא לא בא לפגוע במאמץ להשיב את החטופים". אך אחת מהנוכחות בדיון העירה לה: "אז אל תצייצי את זה". שמואל ברודץ', שהחל את מחאת קרובי החטופים מול משרד הביטחון בתל-אביב ושנכדיו וכלתו נחטפו מביתם בכפר כעזה התפרץ לדבריה: "אם זה היה הבן שלך בעזה מה את היית עושה?".

גם חברי סיעת חד"ש-תע"ל נפגשו בכנסת עם נציגי משפחות החטופים. "הסיפורים ששמענו מהם כואבים ביותר. אנו קוראים בפה מלא וכבר מהימים הראשונים של המלחמה להשבת החטופים לחיק משפחתם ולעסקת חילופי שבויים שהיא צו השעה. נאבקנו ואנו ממשיכים להיאבק, בשביל הפסקת אש מיידית, והחזרת החטופים בבטחה במהירות האפשרית" מסר בתום הפגישה יו"ר רשימת חד"ש-תע"ל איימן עודה.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/125166