מחאת סטודנטים נגד המלחמה בעזה; הפגינו בסולידריות עם סרבן היושב בכלא הצבאי

סטודנטים בקמפוס רמת אביב של אוניברסיטת תל-אביב יקיימו מחר (שני) בצהריים מחאה שקטה נגד המלחמה ברצועת עזה. מהתארגנות "סטודנטים נגד המלחמה" ביקשו להגיע לאירוע לבושים בחולצות שחורות. "לא נשתוק מול הטבח המתמשך בעזה ומול הרדיפה הפוליטית של מתנגדי המלחמה", נמסר. הסטודנטים יקיימו בשעה 15:15 דקת דומיה לזכר הקורבנות בעזה בדשא המרכזי בקמפוס.

כמו כן, ביום רביעי הקרוב יתקיים בשעה 19:00 בבניין מקסיקו בקמפוס שיחה על זכויות סטודנטים בעקבות מסע הרדיפות באוניברסיטאות של מתנגדי המלחמה. מתא הסטודנטים של חד"ש נמסר "מאז תחילת המלחמה אנחנו עדים לפגיעה קשה בחופש הביטוי שלנו ובזכויות שלנו בקמפוס. ביום רביעי נקיים מפגש עם עו"ד ריהאם נסרה שייצגה מספר סטודנטים בהליכים משמעתיים". "לא נפסיק להיאבק על הזכויות שלנו", הדגישו.

יצוין שהפגישה תתקיים בעקבות התערבותם של ארגונים לזכויות אדם שפנו להנהלת האוניברסיטה בדרישה לאפשר קיום של אירועים ציבוריים ופוליטיים בקמפוס. זאת, לאחר שבתחילת שנת הלימודים הודיעה ההנהלה כי בשל המלחמה תתאפשר בסמסטר הראשון רק פעילות ציבורית המאורגנת בידי רשויות האוניברסיטה או אגודת הסטודנטים.

עקב כך, האגודה לזכויות האזרח וארגון עדאלה פנו אל ההנהלה בבקשה לבטל את ההחלטה.

חברי תא חד"ש סטודנטים באוניברסיטה תכננו לקיים הרצאה פתוחה בסוף ינואר לכלל הסטודנטים בקמפוס בנושא "זכויות הסטודנט – מה לעשות מול וועדות משמעת" בהנחיית עו"ד נסרה. אך להפתעת פעילי התא, דיקנית הסטודנטים, פרופ' דרורית נוימן, הודיעה כי בקשתם לקיים את האירוע אינה מאושרת בשל "מחסור במאבטחים".

גם "אקדמיה לשוויון", התארגנות המרצים מהשמאל בהשלכה הגבוהה, שלחה לראשי האוניברסיטה מכתב תמיכה בתא חד"ש, "הצטרפנו לבקשה לאפשר את קיום האירוע, ולהמשיך באימוץ מדיניות מכילה גם לגבי בקשות אחרות לקיום אירועים פוליטיים", נמסר. "חשוב שרשויות האוניברסיטה תבהרנה את מחויבותה לאפשר לכלל התאים הסטודנטיאליים פעילות פוליטית וציבורית בקמפוס, כל עוד לא מדובר בפעילות המקדמת גזענות, לאומנות ואפליה מסוגים אחרים", הדגישו.

בתוך כך, עשרות פעילי רשת מסרבות ובנק"י הפגינו אתמול מול כלא 10 הצבאי שליד תל מונד בסולידריות עם סרבן המלחמה טל מיטניק, הכלוא יותר מ-40 יום. "אין פתרון צבאי לבעיה פוליטית. אני מסרב להתגייס לצבא שמאמין שאפשר להתעלם מהבעיה האמיתית, תחת ממשלה שרק ממשיכה את השכול והכאב. השינוי לא יבוא מפוליטיקאים מושחתים פה או ממנהיגי החמאס, המושחתים גם הם. הוא יבוא מאיתנו, בני ובנות שני העמים… האלימות שהצבא מפעיל והפעיל לאורך השנים לא מגינה עלינו. מעגל הדמים הוא אכן מעגל האלימות של הצבא, כמו של כל צבא, מייצרת עוד דם. בפועל, הוא לא יותר מצבא תחזוק הכיבוש ומפעל ההתנחלויות. ברגע האמת הוא הפקיר את תושבי הדרום ואת כל המדינה", כתב מיטניק ערב כניסתו לכלא.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/127057