מועצת העיתונות: יש לפטר את השר קרעי בעקבות הצעתו להטיל חרם על עיתון 'הארץ'

"לאור הפצה באופן עקבי של תעמולה תבוסתנית ושקרית, וחתירה נגד מדינת ישראל בשעת המלחמה בעיתון 'הארץ' הגשתי כעת לממשלה, הצעת מחליטים להפסקת המימון של 'עיתון הארץ', כולל הפסקת הפרסום ודמי המנוי של כלל המשתמשים בשירות המדינה, כולל צה"ל, משטרה, שב"ס, משרדי ממשלה וכל חברה ממשלתית", כך מסר אמש (חמישי) שר התקשורת שלמה קרעי

ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל, המייצג כ-3,000 עיתונאים הגיב בחריפות לקמפיין החדש של קרעי ומסר: "שר התקשורת איבד את הצפון".

"קרעי", נמסר בהודעה שפרסם הארגון, "אשר את רוב הקדנציה הקצרה שלו העביר בניסיונות כושלים לסגור את תאגיד השידור הציבורי, החליט להתביית על מטרה חדשה. הצעתו החדשה להפסיק את כל התקשרויות הממשלה עם עיתון 'הארץ' היא הצעה פופוליסטית, חסרת כל היתכנות והיגיון וכל תכליתה לקושש לייקים בבייס הפוליטי על גבם של עיתונאים ועיתונאיות מסורים שעובדים בימים אלה לילות כימים בסיקור המלחמה".

בארגון העיתונאים והעיתונאיות מסיימים בהודעת תמיכה ב"הארץ": "אנחנו מחזקים את עיתונאי קבוצת 'הארץ' ובטוחים שימשיכו לעשות עבודה חשובה לטובת מדינת ישראל ולא יירתעו מאיומי הסרק האוויליים של השר קרעי". גם אגודת העיתונאים בירושלים פרסמה הודעה: "האגודה מגנה את המרדף הבלתי נלאה של שר התקשורת אחר כותרות. מדובר בעשיית פוליטיקה קטנה ועלובה בעת מלחמה. לא נעניק לו את ההנאה מהכותרת, רק נציין כי כל כלי התקשורת בישראל הינם בעלי זכות קיום במסגרת החוק וזאת מבלי שיוטל עליהם מצור כלכלי בשל הדעות המתפרסמות בהם. כך היה לפני הקדנציה שלו וכך יהיה גם לאחריה".

מועצת העיתונות והתקשורת הביעה אף היא מחאה חריפה על הצעת ההחלטה שהניח שר התקשורת: "המועצה רואה בהצעה זו פגיעה חמורה בחופש הביטוי ובדמוקרטיה, והתערבות פוליטית גסה בתכנים עיתונאים ואף ניסיון סחיטה על ידי החרמה כלכלית. לא יעלה על הדעת שקו פוליטי מסוים שלא עולה בקנה אחד עם דעותיו של השר יהיה בסיס להחרמה כלכלית, שהיא שיטה שאויבינו מנסים להשתמש בה כנגדנו בעולם. יתר על כן ההצעה הזו עלולה להוות לחץ ואיום על אמצעי תקשורת אחרים  כדי שילכו בתלם שקובעת הממשלה ולא, יינזקו כספית". המועצה קראה לממשלה לפסול את "ההצעה הנואלת על הסף ולהורות לשר התקשורת, שחוזר ומנסה לפגוע בכלי התקשורת החופשיים,  להפסיק לנסות לפגוע בחופש העיתונות והדעה". השר קרעי – במקום לשבח את התקשורת הישראלית  על  פועלה והישגיה בתקופה קשה זו – מעלה הצעות שלא רק שדינן להידחות על הסף, אלא שיש בהן כדי להצדיק את פיטוריו מהממשלה לאלתר.

מטה מאבק האקדמיה שהוקם כדי להיאבק בהפיכה המשטרית "הצדיע בהכנעה לשר התקשורת שלמה קרעי על יוזמתו האמיצה והנבונה להפסיק את התקשרות הממשלה ועובדיה עם עיתון 'הארץ'. לא יעלה על הדעת שדיקטטורה מתוקנת תשלים עם קיומם של גופי תקשורת המבקרים את התנהלותה, קל וחומר בתקופת מלחמה וכאשר הביקורת מנומקת וחושפת כשלים ומחדלים של ההנהגה הדגולה שלנו. בעת הקשה הזו, טוב להיווכח שהשר קרעי, כמו כל עמיתיו בממשלה, הופך כל אבן כדי לקצץ בתקציבי משרדי הממשלה, ומוצא בחכמתו קיצוצים שאין ראויים מהם."

עוד בנושא: https://zoha.org.il/118397/