השוחטים ב'מילועוף' הפגינו מול ביתו של המעסיק

עשרות שוחטים במפעל 'מילועוף' בעכו, המאוגדים בארגון "כוח לעובדים", שובתים מתחילת השבוע משום חברת הקבלן המעסיקה אותם הודיעה להם על פיטורין החל מהשנה הבאה, יצאו אמש (שלישי) להפגין מחוץ לביתו של המעסיק עקיבא ברנט.

2014-08-13_195144

הפגנה של שוחטים בפתח "עוף הנגב" בשדרות (צילום: כוח לעובדים)

השוחטים הצטיידו בשלטים וברמקולים, והפגינו בפתח בביתו ברחובות. המפגינים צעקו: "הבנאדם הזה הוא  עבריין גדול. הוא פושע. מוכר את העולם הבא בשביל כסף. הוא גזל מכולנו את הפרנסה פשוטו כמשמעו". בשיחה עם "כיכר השבת" אמר יו"ר ועד העובדים, סבי עמר, כי "הנהלת 'מילעוף' החליטה שלא יוקם בה ועד שוחטים ויהי מה". לדבריו, "עקיבא ברנט הקבלן משתף איתם פעולה גם במחיר של גזל. גזלו כאן פרנסה משישים משפחות, לא נעבור על כל בשתיקה".

יצוין שוחטים החלופיים הובאו למפעל בניגוד לחוק הסכמים קיבוציים. העובדים מזכירים כי מאבקם החל לפני שלושה חודשים, עם הכרזת סכסוך עבודה עם חברת הקבלן המעסיקה. מאז ועד לתחילת מבצע צוק איתן קיימו העובדים שלוש שביתות בנות חצי שעה כל אחת, במחאה על התערבות הנהלת המפעל במשא-ומתן הקיבוצי מול חברת הקבלן. ועד השוחטים והבודקים במפעל "מילועוף" שבבעלות הקיבוצים הפך לוועד יציג בתחילת 2014. במהלך המשא-ומתן מול חברת הקבלן שנמשך עד לראשית מרץ, הודיע חברת "המאיר" כי אינה יכולה להמשיך במשא-ומתן בשל לחצים שהופעלו מצד הנהלת המפעל.