הפגנות לשחרור החטופים: הממשלה משחקת משחקי מלחמה למען כבוד וכסף ומסכנת אותם

עדויות של חמישה חטופים ששוחררו משבי חמאס פורסמו אמש (מוצ"ש) בעצרת בתל אביב  לשחרור 137 החטופים שנותרו ברצועת עזה בה השתתפו רבבות. בין היתר, סיפרו אופליה רויטמן, עדינה משה, מרגלית מוזס והאחים איתי ומיה רגב על רגעי החטיפה, השהות בשבי, הקשיים שאיתם נאלצו להתמודד ועל היחס מהשובים – וכולם חתמו את עדותם בקריאה להשבה מיידית של כל החטופים שעדיין נותרו בשבי חמאס.

שי ונקרט, אבא של עומר שחטוף בעזה אמר בעצרת שנערכה ליד מוזיאון תל-אביב: "בני נחטף מהמסיבה ברעים, הותיר אותנו משפחה חטופה. כל דקה מאז אני מתגעגע וחרד לבן שלי. 22 שנה אני דואג שלא תיפול שערה מראשו, והמדינה לא שמרה עליו. אם עומר לא יחזור, אף אחד לא יחזור. רק הציבור יחזיר אותם כי מהציבור הם פוחדים. אם עומר לא ישוב זה יהיה על מצפונם של מקבלי ההחלטות. לא נקבל את התירוצים שלהם. מחר זה יום זכויות האדם הבינלאומי, בני זקוק לתרופות. איפה הוא ביום הזה?".

קבוצת אנשי ימין עמדה אמש בקרבת עצרת החטופים מול הקריה בתל אביב וקראו לעבר משתתפיה קריאות גנאי ונשאו שלטים שנכתב עליהם בין היתר "שחרור מחבלים מרחץ דמים", אחד מהם קרא אל המפגינים לשחרור החטופים: "איפה בארי? כל בארי על הזין שלי. רציתם שלום? הנה קיבלתם שלום".

העצרת בכיכר החטופים נערכה לאחר ששתי צעדות הגיעו למקום. אחת בהשתתפות אלפים יצאה מהקריה. צעדה השנייה יצאה בתום עצרת שנערכה מוקדם יותר ברחוב רוטשילד אותה הנחתה גל פיחוביץ', תושבת קיבוץ דורות בעוטף. עוד השתתפו בעצרת, בה נשמעו קריאות רמות נגד מממשלת הימין ובנימין נתניהו, בת חן לביא, עקורה מקרית שמונה; ארז צרפתי ששכל את בתו רון במסיבת הנובה ברעים; האלוף (במיל') נמרוד שפר והשר מיכה ביטון בן שדרות ותושב נתיב העשרה.

יצוין קבוצת אנשי ימין עמדה אמש בקרבת עצרת החטופים מול הקריה וקראו לעבר משתתפיה קריאות גנאי ונשאו שלטים שנכתב עליהם בין היתר "שחרור מחבלים: מרחץ דמים", אחד מהם קרא אל המפגינים לשחרור החטופים: "איפה בארי? כל בארי על הזין שלי. רציתם שלום? הנה קיבלתם שלום".

גם כיכר פריז בירושלים נשמעו אמש קריאות נגד נתניהו בעת שנערכה במקום עצרת לשחרור החטופים. מאי אלביני, סטודנט במכללת דוד ילין ונכדו של חיים פרי החטוף אמר "הכסף שמעבירים למשרד המורשת זה לא בשביל המורשת של הסבא שלי והקיבוצים. קיבלנו מסר מסבא שלי דרך חטופות ששוחררו, הוא אומר שהופקרנו פעמיים פעם ב-7 באוקטובר ופעם בעזה. החטופים שלנו מפחדים מההפצצות של הצבא שלנו מאשר מארגון הטרור שמחזיק אותם! הממשלה משחקת משחקי מלחמה למען כבוד וכסף".

מאות מפגינים השתתפו אמש בצעדת מחאה בחיפה, בקריאה להתפטרות הממשלה. המוחים צעדו ממרכז הכרמל לצומת חורב, אחזו בשלט שעליו נכתב "ממשלת הדמים – תתפטרו", והניפו דגלי ישראל. גם מאות בני אדם מחו נגד נתניהו בקיסריה וקראו להתפטרותו והניפו שלטים עם כתובות מחאה נגד ראש הממשלה. אל"מ (במיל') אורי ארד, פדוי שבי ממלחמת יום כיפור, נאם בפני הנוכחים על הזעם שהוא חש מול "הנהגה כושלת, שיהירותה הובילה אותנו לאסון הגדול ביותר בתולדות המדינה". גלי עשת בזק, ממובילות המחאה בחיפה נגד ההפיכה המשטרית, תקפה את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרה כי "האיש שטבע את המושג 'החיים עצמם', לימד אותנו השבוע גם את הביטוי הגאוני 'אלו החיים'".

בקאה אל גרבייה, נערכה אתמול אחה"צ משמרת מחאה ערבית-יהודית נגד המלחמה ולמען חילופי שבויים ביוזמת חד"ש. במהלכה אמר יו"ר חד"ש-תע"ל, ח"כ איימן עודה: "מיליון אזרחים יצאו נגד ההפיכה המשטרית במשך כמעט שנה שלמה. כעת, בצל המלחמה הממשלה מקדמת את ההפיכה. חייבים להמשיך להיאבק נגד הממשלה ומי שעומד בראשה".

מחאות לשחרור החטופים התקיימו אתמול במוקדים נוספים, בהם כרכור-פרדס חנה. על הכביש סמוך לביתו של שר הביטחון יואב גלנט במושב עמיקם הוצבה חנוכייה עם נרות כבויים. גם מול ביתו של השר בני גנץ התכנסו עשרות שדרשו להשיב את החטופים.  בשישי נערכה קבלת שבת במאהל המחאה של משפחות הנרצחים שהוקם מול הכנסת בירושלים, ודרשו את התפטרותו של נתניהו. רוני ניימן, שאחייניתו רותם ניימן נרצחה במסיבת הטבע ברעים, אמר במהלך המחאה: "זוכרים שפעם היה ראש ממשלה שהתפטר כי לאשתו היה חשבון דולרים? אז איך עכשיו ראש ממשלה שעל ידיו דמם של 1,200 נרצחים עדיין לא התפטר?". מחאה נוספת נגד ממשלת הימין צפויה להתקיים מחר מול הכנסת, תחת הכותרת "עוצרים את ביזה", בין השעות 12:00-9:00 בעת הדיון במליאה על הצעת התקציב המתוקנת לשנת 2023.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/125887