שר החוץ הצרפתי הגיע לביקור; במקביל 15 חברי פרלמנט מהשמאל סיירו ברפיח

שר החוץ של צרפת, סטפן סז'ורנה, מבקר בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית כחלק מביקור בן ארבעה ימים בו יבקר גם במצרים, ירדן ולבנון. כמו כן, הוא ייפגש עם משפחות של חטופים בידי חמאס בעלי אזרחות צרפתית. במהלך ביקורו ישוחח גם עם שר החוץ ישראל כ"ץ, ראש האופוזיציה יאיר לפיד, השר לנושאים אסטרטגיים רון דרמר, ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי וראש הממשלה בנימין נתניהו.

במקביל, משלחת של 15 חברי פרלמנט הצרפתי מסיעות השמאל עורכים ביקור במעבר רפיח. במסיבת עיתונאים שקיימו אתמול הם קראו להפסקת אש, להחלפת שבויים ולסיום המלחמה, על כך מסר השליח המיוחד של העיתון הקומוניסטי "הומינטה", פייר ברבנסי.

במסיבת העיתונאית אמרה חברת הפרלמנט מהסיעה הקומוניסטית סומיה בורואח'ה "נחרדנו בעקבות חטיפת האזרחים ומעשה הטבח ב-7 באוקטובר ואנו שותפים לכאבן של משפחות החטופים הדורשים את החזרתם הביתה. אבל הטבח אינו מצדיק את הענישה הקולקטיבית שנוקטת ישראל כלפי העם הפלסטיני – בניגוד לחוק הבינלאומי".

עוד קראו משתתפי המשלחת להפסיק את ההפצצות הישראליות ברצועת עזה ולהבטיח סיוע לתושביה "בעקבות האסון ההומניטרי ההולך ומתפשט". בהודעה המשותפת שפרסמו בתום הביקור נאמר "אין כל הצדקה למותם של 27 אלף פלסטינים ברצועת עזה בידי ישראל ושל 400 תושבי הגדה המערבית שתחת כיבוש ישראלי. הגענו לכאן כדי להביע סולידריות עם כל עמי האזור".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/127143