שני פעילים נעצרו: שוטרים התנפלו על מפגינים בשייח' ג'ראח שהניפו דגלי פלסטין

שוטרים במדים ובליבוש אזרחי התנפלו אתמול (שישי) על מפגינים ישראלים ופלסטינים שהניפו דגלי פלסטין בהפגנה השבועית נגד כיבוש בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים המזרחית. השוטרים לקחו בכוח רב את הדגלים מידיהם של המוחים ועצרו שני מפגינים.

מ"פרי ג'רוזלם" נמסר: "מזה שישי שלישי ברצף, נערכים מעצרים פוליטיים בהפגנה השבועית בשייח' ג'ארח. גם השבוע הגיעו עשרות שוטרים חמושים באלות ובנשקים להפר את הסדר הציבורי. שוטרים חנקו מפגינים וחטפו דגלים באלימות ובדורסנות, בניגוד מוחלט לחוק בכדי לטהר את המרחב מכל סממן פלסטיני. זו לא החלטה מקרית, זו מדיניות גזענית".

כמו כן, "הארץ" מדווח שמאז תחילת שנת הלימודים עורכים שוטרים שניצבים בכניסות לאל־אקצא חיפושים בתיקי תלמידים שמבקשים להיכנס למקום ומחרימים ספרי לימוד שיש עליהם דגלי פלסטין. עד היום, להערכת גורמי חינוך ירושלים המזרחית, הוחרמו עשרות רבות של ספרים.

במתחם אל-אקצא פועלים שלושה בתי ספר תיכוניים — שניים לבנים ואחד לבנות — שבהם לומדים כ–300 תלמידים. בתי הספר מנוהלים על ידי הווקף ומלמדים את תוכנית הלימודים של הרשות הפלסטינית, בדומה ליותר מ–80% מבתי הספר במזרח העיר. מעמותת עיר עמים נמסר כי "רבות מהטענות של הגורמים הישראלים להסתה בספרי הלימוד הפלסטינים מתייחסות לאמירות שמהותן סיפור זהותי לאומי אחר, נרטיב לאומי פלסטיני, וטענות נגד הכיבוש". לדבריהם, "זכותם של ילדי מזרח ירושלים ללמוד על פי זהותם הלאומית ותרבותם מעוגנת לא רק באמנות בינלאומיות אלא גם בהסכמי אוסלו".