שבת של הפגנות נגד המלחמה בעזה, למען החזרת החטופים ולהדחת ראש הממשלה נתניהו

הפגנות נגד המלחמה בעזה, להחזרת החטופים ולהדחת ממשלת הימין של נתניהו ייערכו מחר (שבת) בתל-אביב, ירושלים, קיסריה ובערים נוספות. לאחר שעתירה לבג"ץ אילצה את המשטרה לאשר את המחאה, פעילי חד"ש יפגינו מחר בשעה 16:00 בגן צ'ארלס קלור בתל-אביב. מחד"ש נמסר "מאז הטבח האכזרי של חמאס ב-7.10 והמלחמה בעזה שהתחילה מיד אחריו, כולנו המומים ומזועזעים. אנחנו מתאבלים על כל החברות והחברים שאיבדנו, אנחנו דואגים למאות החטופים והשבויים שמוחזקים בעזה, ולצד זאת אנו בוכים על אלפי החפים מפשע שנהרגו בעזה, מתוכם מספר בלתי נתפס של נשים וילדים. לשני העמים מגיע לחיות בביטחון, בשלום ובשוויון".

עוד הדגישו "הכיבוש, המצור, המלחמות, הטרור, הדיכוי, הגזענות והאלימות, הפגיעה בדמוקרטיה ובזכויות האדם – כל אלו הביאו אסון בלתי נתפס וחסר תקדים לשני העמים. אסור לנו לתת לעצב, לכאב ולכעס להוביל אותנו לחפש פתרונות של נקמה. שום נקמה לא תחזיר את הקורבנות. שום נקמה לא תבטיח לנו ביטחון. חמישה שבועות אחרי פרוץ המלחמה, אחרי הרס וחורבן בלתי נתפסים בעזה ובדרום, הגיע הזמן לצאת בקריאה גדולה להדחת הממשלה הרעה הזאת, לעצירת האש, לשחרור החטופים, ולקידום פתרון מדיני המבוסס על שתי מדינות".

עם הגעת מצעד משפחות החטופים והנעדרים לירושלים במוצ"ש, מצעד שיצא ביום שלישי מתל-אביב,  תתקיים הפגנה נוספת בשעה 19:00 מול משרד ראש הממשלה תחת הסיסמא "הולכים להחזיר אותם". משפחות החטופים המשיכו היום במסע העלייה לירושלים, זה היום הרביעי. אלפים הצטרפו הבוקר אל משפחות החטופים בצעדה בטור שמשתרך לאורך שלושה קילומטרים. יצוין שח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) הגיע היום לצעדת משפחות החטופים כדי לצעוד יחד עמן אך גורש מהמקום, בעקבות דבריו יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמטוריץ' לפיהם "מזמן היינו צריכים להיות במצב שבו אנחנו מסרבים לנהל מו"מ [לשחרור החטופים] ומדברים רק באש וגופרית". כוח משטרה הגיע למקום וחילץ את ח"כ סוכות לרכבו בעת שהצועדים קראו לעברו "בושה" ו"לך מפה".

מחאה נוספת תתקיים מחר בשעה 19:30 בכיכר ראלי בקיסריה בקרבת ביתו של בנימין נתניהו בסיסמא "מפסיקים להכיל – מדיחים!". פעילי המחאה נגד ההפיכה המשטרית מסרו "מ-7 באוקטובר אנחנו כואבים, בוכים ונוצרים את זכרם של הנרצחים בטבח. מ-7 באוקטובר אנחנו מחבקים וזועקים עם המשפחות בקריאה לשחרור החטופים. במשך יותר מ-40 ימים, עצרנו את הכעס ואת התסכול על המחדל ועל האשם בו. בשבת הזו, ביום ה-42 לטבח ולמחדל של האשם, נשמיע את הקול שלנו. משבת זו, עוברים מהכלה להדחה". בתוך כך, היום בשעות הצהריים נערכה הפגנה בדרישה להדחת נתניהו בצומת הקניותר בנס ציונה, שהפעילים מכנים "צומת הדמוקרטיה".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/125389