שביתת המורים בחינוך העל יסודי: הלימודים יתחילו בשעה 10:00

שביתה של המורים בחינוך העל יסודי תתקיים מחר משעה 8:00 עד 10:00. יו"ר ארגון המורים רן ארז מסר כי "לא נאפשר לאוצר להפריט את מערכת החינוך ולהפוך את המורים לעובדי קבלן". ארז הודיע כי הארגון השביתה לסירוגין עד סוף השנה, ואם לא ייחתם ההסכם הקיבוצי החדש – שנת הלימודים לא תיפתח ב-1 בספטמבר.

בתחילת השבוע שיגר הארגון מסר לחבריו ובו רשימת העיצומים הננקטים כעת. בהודעה נאמר: "אין להעביר ציונים (ציוני בגרות פנימיים, ציוני מגן, ציוני מבחנים וכו'). לשום גורם (משרד החינוך, פיקוח משו"ב וכו'). ניתן למסור בע"פ את ציוני המבחנים לתלמידים אך לא את ציוני ההגשה או את ציוני מבחני הבגרות; אין לקיים כל פעילות חוץ בית ספרית ויום הלימודים מסתיים על פי מערכת השעות של המורה; יש לנתק כל מגע עם משרד החינוך; אין להשתתף בכנסים והשתלמויות של משרד החינוך; אין לשתף פעולה עם אף גורם בתוכנית האקדמיזציה שמוביל שר החינוך ואין להשתתף בשום ועדה במשרד החינוך/רשות מקומית.
הוראות אלה מיועדות לכל עובדי הוראה לרבות מנהלי בתי הספר".

ההכרזה על שביתה מגיעה לאחר שהארגון הגיש עתירה לבית הדין לעבודה נגד כוונת משרד האוצר לנכות ממשכורתם של המורים המשתתפים בעיצומים. ניכויי השכר מורכבים מניכוי שכר על סך 5% על אי מתן ציונים זאת למרות שהמורים מבצעים את כלל העבודה הקשורה למתן הציונים למעט מתן ציונים למערכות בית ספריות. לפי הארגון כיוון שזה 5% לכיתה המלמד שמונה כיתות יכול להגיע ל-40% ניכוי בשכר.

"אין מספיק מילים בפי לתאר את הייאוש והתסכול שאני וכל מורי וילדי ישראל חשים מהזלזול, ההתעלמות וההזנחה של הנושא על ידי משרדי החינוך והאוצר". אמר ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), יו"ר הוועדה לביקורת המדינה בדיון שנערך ביום חמישי שעבר בנושא עיצומי ארגון המורים. "האוצר רוצה שלא רק שיעבדו בתנאים גרועים ומביכים, אלא יהיו עובדי קבלן ללא כל סולידריות ותמיכה של ארגוני עובדים", אמר ארז בדיון. "פורום קהלת הוא זה שמנחה את שר האוצר שמעוניין בהפרטת מערכת החינוך. ערים עשירות מרשות לעצמן חוזים לטאלנטים אבל קריית מלאכי וכל הפריפריה יישארו מאחור", הדגיש.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/129160