שביתה של הסטודנטים באוניברסיטאות למען עסקת החטופים; שיירת מחאה מצומת עמיעד לקריית גת

אגודות הסטודנטים ברחבי הארץ החליטו על שביתה במוסדות ההשכלה הגבוהה ביום חמישי הקרוב, ולקיים הפגנת ענק בכנסת בדרישה מממשלת הימין לממש את העסקה להחזרת כלל החטופים. עוד צפויות הפגנות ליד האוניברסיטאות. יצוין  שיותר מאלף מרצים הביעו תמיכה בשביתת הסטודנטים למען עסקה להשבת החטופים שתתתקיים ללא תמיכת התאחדות הסטודנטים הארצית העסוקה בימים אלה בקידום הצעת חוק של הימין הקיצוני לסתימת פיות באקדמיה.

יום המחאה בחמישי צפוי להתחיל באירועי מחאה מקומיים, שלאחריהם הסטודנטים השובתים יעלו לירושלים כדי לצעוד לעבר הכנסת, שם תתקיים עצרת. במסגרת האירוע, צפויה להיערך החל מהשעה 16:00 צעדה קמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית אל עבר הכנסת ובסביבות השעה 17:00 תחל עצרת המחאה המרכזית. הנהלת האוניברסיטה העברית הודיעה שבאותן שעות "לא תאכוף נוכחות" של הסטודנטים בשיעורים.

בתוך כך, מאות רבות, בהם תלמידים רבים, השתתפו היום בשיירת מחאה למען החטופים. "שיירת החופש" מתנה כ-120 כלי רכב שנסעו בשיירה ארוכה מצומת עמיעד בצפון עד כרמי גת בדרום, במקום בו שוהים חברי קיבוץ ניר עוז. בדרך לקרית גת הפעילים עצרו בקיבוץ יגור וקיימו לעצרת בה נאמו בני משפחות החטופים. ענת אנגרסט מקריית ביאליק, אימו של מתן, חייל שיריון החטוף בעזה פנתה לראש הממשלה: "נתניהו, זה הזמן שלך. שמת עסקה על השולחן, תעמוד מאחוריה. אל תטרפד אותה. תעצור את המלחמה הנוראית הזאת. כל יום נהרגים לנו חיילים שכבר לא מבינים מה המטרה, כי יש אפשרות להחזיר את כולם ולא עושים את זה. עם ישראל רוצה את התקומה מחדש. עם ישראל רוצה להחליף את דמעות הייאוש בדמעות של תקווה".

"נתניהו, תפסיק להקשיב לכמה קיצונים צמאי דם שכל מה שהם רוצים זה עוד ועוד חזיתות מלחמה. תפסיקו להפחיד אותנו ש-7 באוקטובר יקרה שוב. הוא לא יקרה שוב אם אתה לא תרצה שהוא יקרה שוב. תפיקו לקחים ותביאו אותנו לארץ בטוחה. כי מה שקרה, קרה בגלל שנרדמנו בשמירה. די, נמאס, נגמר, תחזירו את הבנים שלנו הביתה. אלה אזרחי ישראל שמתים במנהרות", הגדישה.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/129999