ראש העיר חיפה: כאן לא צריך לממש את חופש הביטוי; חד"ש: יש להפגין נגד המלחמה

ראש העיר חיפה יונה יהב סבור שחופש הביטוי מסתיים בכניסה לעיר. יהב אמר אתמול (חמישי) במהלך מסיבת עיתונאים עם כתבים מקומיים כי הוא "לא חושב שאת חופש הביטוי צריך לממש בחיפה. אלה הפגנות פוליטיות והמקום שלהן הוא בבירת ישראל ירושלים". את הדברים אמר יהב בתשובה לשאלה במפגש עם עיתונאים שנערך בעירייה. לשאלת הבהרה של "כלבו – חיפה והקריות", באילו הפגנות מדובר, השיבו בסביבתו של יהב כי כוונתו היתה להפגנות של התושבים הערבים נגד המלחמה הנערכות בשדרות בן גוריון במושבה הגרמנית.

חבר הקואליציה של יהב, יו"ר סיעת חד"ש, רג'א זעאתרה, מסר בתגובה: "כידוע לכולם, הסמכות לאשר או למנוע הפגנות היא של המשטרה, לא של העירייה. חיפה היא מטרופולין כלכלי, חברתי ופוליטי ויש בה מקום לחופש ביטוי לכולם, גם בנושאים פוליטיים. לגיטימי להפגין נגד המלחמה. המפגינים במושבה הגרמנית לא נקטו באלימות אלא דווקא המשטרה, שנאלצה לשחרר את העצורים בבית המשפט".

יצוין שחודשים האחרונים נערכו מספר הפגנות נגד המלחמה בעזה בשדרות בן-גוריון שלרוב פוזרו בכוח בידי שוטרים. ב-27 במאי האחרון, המשטרה פיזרה מחאה נגד הרג הפלסטינים ברפיח תוך שימוש בפרשים בעת שמאות השתתפו בהפגנה מול הגנים הבהאיים בעיר. מלבד המעצרים שנעשו תוך שימוש באלימות, שוטרים החרימו בכוח דגל פלסטין שהונף וכן שלטים עליהם נכתב "לעצור את הטבח" ו"לזה קוראים רצח עם".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/129768/