פעיל חד"ש הסיר מועמדותו לראשות מועצת טורעאן בגלל איומים על חייו

עבד אלחמיד ח'יראללה, חבר מועצת טורעאן ופעיל חד"ש הסיר את מועמדותו לראשות המועצה בגלל איומים על חייו, כך מסר הבוקר (ראשון) העיתון "אל אתיחאד". בעקבות החלטת סניף חד"ש המקומי הוא הודיע שירוץ לראשות המועצה שבגליל התחתון בבחירות שיתקיימו ב-31 באוקטובר, אבל מאז הוא קיבל איומים חמורים על חייו.

יומיים אחרי שהכריז על ריצה לראשות המועצה, באמצע הלילה, רכב ובו שני אנשים לפחות עצר בכניסה לביתו – ורעול פנים שיצא ממנו הניח על רכבו בקבוק עם חומר דליק, כדור ומצית. לאחר מכן, החשודים נמלטו מהמקום. "אני אוהב את העבודה בשטח, ציבורית ופוליטית ונהנה מתמיכה רחבה של תושבים שמאמנים בדרכי. לפני מספר ימים התקבלה החלטה מטעם חד"ש שאתמודד לראשות המועצה – ויומיים לאחר מכן קיבלתי איום חמור על חיי. זה אומר שאם אתמודד, אהיה יעד לחיסול פוליטי", מסר לאתר "וויינט".

הוא הסביר כי "כדי להגן על חיי וחיי משפחתי", פרש מהתמודדות לראשות, בזמן שמועמדותו למועצה עדיין עומדת בעינה. "הפעילות שלי בשטח לא תשתנה", הוא מבטיח. לדבריו, "אמשיך לשרת את האינטרס הציבורי בכל הכוח. האיומים הללו מראים שאני נהנה מאמון רב בקרב אנשים, אבל כידוע, הפשיעה מתפשטת בתוך החברה הערבית, ויש כישלון גדול שצריך להילחם בו לכן העדפתי לא להתמודד לראשות כדי שלא יפגעו בי ובבני משפחתי. נכון לעכשיו הגשתי תלונה במשטרה, ואני מקווה שנראה תוצאות בשטח". יצוין שהפעיל ספג איומים ברצח באמצעות פרסומים ברשתות החברתיות, ולפני כחודש הגיש תלונה רשמית במשטרה בחשד לאיומים באמצעות שיחת טלפון. במשטרה ציינו כי "נעצרו שני חשודים במעשה ומעצרם הוארך עד מחר".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/124059