עשרות ישראלים המפגינים בברלין נגד המלחמה בעזה הקימו תנועת שלום

יותר מ-80 ישראלים תושבי גרמניה השתתפו השבוע בכנס שנערך במרכז התרבות ברובע נויקלן בברלין כדי לקדם פעולה משותפת למען השלום ונגד הכיבוש והמלחמה. "שמענו מארגונים בארץ איך אנחנו יכולים לעזור להם מכאן. דיברנו על הידרדרות השיח על ישראל-פלסטין בגרמניה, ועל ההשתקה שחווים אנשי שמאל המבקרים את מדינת ישראל. דיברנו גם על מה אנחנו מתכננים לעשות כדי להילחם בהשתקה הזו ולהשמיע קול חזק וברור נגד המדיניות הישראלית כלפי העם הפלסטיני ונגד התמיכה הגורפת שממשלות גרמניה מעניקות לישראל", נמסר.

עוד הוסיפו "דיברנו גם על איך כולנו חווים את התקופה הקשה הזו, בהיותנו הרחק מישראל – בגוף ולעיתים גם בראש – ועל המתח בין ניכור ובין חיבור לבית המקורי שלנו. עוד הדגשנו את המחויבות שכולנו מרגישים כישראלים כלפי המקום ממנו אנחנו באים והצורך להפוך אותו למקום צודק הרבה יותר".

לדברי אחד המשתתפים "זה היה צעד ראשון לקראת הפעילות רבה שאנחנו מתכננים. המטרה שלנו היא לשנות את האופן שבו מדברים ופועלים ביחס לישראל ופלסטין בגרמניה – וכך גם להשפיע על המציאות על הקרקע. כיוון שגרמניה היא מדינה הגדולה ביותר באיחוד האירופי, וכיוון שמתוקף ההיסטוריה שלה גרמניה מאותגרת בהתמודדות שלה עם ביקורת על ישראל, יש חשיבות ופוטנציאל השפעה גדול לקול שלנו כישראלים החיים כאן. עלינו לתמוך בקולות המושתקים, לקרוא לממשלת גרמניה לנקוט בעמדה ביקורתית כלפי מדיניות ממשלת הימין הנוכחית בישראל ולהפעיל לחץ על ישראל לסיום הלחימה".

יצוין שמזה שבועות ארוכים עשרות ישראלים, יחד עם תומכים גרמנים, מפגינים מדי יום שישי מול משרד החוץ הגרמני בברלין תחת הכותרת "ישראלים למען שלום", המחאה המתמשכת נערכת בקריאה להפסקת אש מיידית ברצועת עזה והמפגינים נושאים כרזות בעברית, גרמנית ואנגלית עליהן נכתב "ישראלים למען הפסקת אש", "ישראלים נגד טיהור אתני", "די למלחמה", "רק שלום יביא ביטחון", "ישראלים נגד בכיבוש", "כולם תמורת כולם", "זכויות אדם לכולם" ו"הפסיקו את הטבח ברצועת עזה".  כמו כן, המוחים קוראים לשחרור כל החטופים ולפתרון מדיני לסכסוך. גם מחר (שישי) תתקיים הפגנה נוספת מול משרד החוץ הגרמני.

ליצירת קשר: israelisfuerfrieden@gmail.com

עוד בנושא: https://zoha.org.il/126582/