עשרות הרוגים בתקיפות צה"ל על שלושה בתי ספר של אונר"א ברצועת עזה

האו"ם מדווח הבוקר (ראשון) על עשרות הרוגים כתוצאה תקיפות צה"ל בשלושה בתי ספר בצפון רצועת עזה. על פי העדויות התקיפות נרשמו ביממה האחרונה בבית ספר אל-פאחורי שבמחנה הפליטים ג'באליה, בבית הספר תל א-זעתר שבבית לאהיא ובבית הספר א-זייתון בפרברי העיר עזה. שלושת בתי הספר הוקמו על ידי אונר"א ומאות משפחות עקורים מההפצצות מצאו בהם מקלט.

מזכ"ל אונר"א פיליפ לזריני מסר שקיבל צלומים מחרידים של ההרוגים והפצועים בבית הספר אל-פאחורי. "התקיפות הללו לא יכולות להפוך לדבר שבשגרה, הן מוכרחות להיפסק", אמר לזריני. לדבריו, "לא ניתן להמתין עוד להפסקת האש ההומניטרית". כמו כן, 15 פלסטינים נהרגו בתקיפות של חיל האוויר במרכז ובדרום רצועת עזה – כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא. לפי הדיווח, 13 נהרגו במתקפה על בית במחנה נוסיראת שבמרכז עזה, בעוד בחאן יונס נהרגו אישה ובתה.

מקורות רפואיים ברצועה מסרו כי 64 בני אדם נהרגו בתקיפה אחרת של צה"ל, בעיר חאן יונס. מוקדם יותר דיווחה וואפא כי מאות מטופלים בבית החולים שיפא עזבו את המרכז הרפואי וצעדו לדרום הרצועה.  "רופאים ללא גבולות" הודיע כי שיירה של הארגון הבינלאומי שפינתה מטופלים ועובדים ממבנה סמוך לבית החולים שיפא הותקפה אך לא צוין מי ירה לעברה. עוד נמסר כי 137 בני אדם פונו בשיירה במהלך היום, וכי בין 15:30 ל-16:00 נפתחה אש אל עבר שני כלי רכב — ממנה נפגעו שני בני אדם ואחד מהם נהרג.

בהודעה צוין כי השיירה המשיכה במסלול הפינוי, אך עוכבה במשך כמה שעות במחסום של צה"ל ובו נערך בידוק קפדני של התושבים העוזבים את צפון הרצועה. לפי הארגון, בשלב מסוים נשמעו יריות בקרבת מקום והשיירה שבה על עקבותיה מחשש כי המפונים ייפגעו מהאש. בארגון קראו לאפשר את הפינוי המיידי של אנשיו, וכן של אלפי תושבים בעזה; וכן להחיל הפסקת אש מיידית כדי לאפשר את הפינוי בבטחה של האזרחים הלכודים באזורי הלחימה.

כמו כן, ארגון הבריאות העולמי הודיע אתמול כי אנשיו ערכו ביקור בשיפא ובמקום נותרו 25 אנשי צוות ו-291 מטופלים — ונעשות פעולות לתיאום העברתם לבית החולים נאסר ולבית החולים האירופאי שברצועה. אולם "מוסדות אלה פועלים כבר עכשיו מעבר לתפוסה המרבית שלהם, והעברת מטופלים נוספים רק תחמיר את המצב". עוד המצב כי המצב בתוך בית החולים שיפא קשה עד מאוד וכי במתחם עצמו ניכרו סימנים של ירי פגזים ונשק קל. משלחת הארגון אף דיווחה על קבר אחים גדול שנכרה במקום ובו יותר מ-80 גופות.