עשרות הרוגים במהלך מבצע חילוץ בעזה; ישראל, חמאס והג'יהאד האסלמי ברשימת החרפה של האו"ם

משרד הבריאות בעזה דיווח כי 94 פלסטינים נהרגו ויותר מ-200 נפצעו הבוקר (שבת) במהלך מבצע לשחרור החטופים נועה ארגמני, שלומי זיו, אלמוג מאיר ג'אן ואנדריי קוזלוב, שנחטפו ממסיבת הנובה ב-7 באוקטובר. החטופים חולצו סביב השעה 11:00 בבוקר מאזור מחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז הרצועה. בית החולים חללי אל־אקצא שבדיר אל־בלח דיווח על עשרות הרוגים ופצועים רבים שפונו אליו בשעות האחרונות, בהם נשים וילדים. עוד נמסר כי הצוותים בבית החולים אינם מצליחים להתמודד עם מספר הנפגעים הרב בתקיפות הנרחבות במרכז הרצועה.

יצוין שלשכת מזכ"ל האו"ם עדכנה אתמול (שישי) את שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן על החלטתו של מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש להגדיר את צה"ל כארגון צבאי ש"ביצע הפרות כלפי זכויות הילדים באזורי סכסוך", במסגרת דו"ח שהוא צפוי לפרסם בנושא בימים הקרובים. גם חמאס והג'יהאד האסלמי מופיעים ברשימה של האו"ם של גופים שפגעו בילדים במהלך 2023.

הכללת ישראל ברשימה המתפרסמת מדי שנה והמכונה "רשימת החרפה", נובעת לא רק בשל הפגיעה בילדים במסגרת המלחמה בעזה, אלא גם מפגיעות בילדים על ידי מתנחלים בשטחים הכבושים והפגיעה במשאיות הסיוע לעזה. התופעות הללו מוזכרות בדו"ח של השליחה המיוחדת של האו"ם להגנה על ילדים. בדו"ח מוזכרת גם הפגיעה של חמאס בילדים ישראלים ב-7 באוקטובר. בין המדינות והארגונים הנכללים ברשימה נמצאים בין היתר רוסיה, דאע"ש, סוריה, אל-קאעדה, הטליבאן באפגניסטן, בוקוחראם בניגריה, סומליה ומיאנמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לפרסו ומסר: "האו"ם הכניס את עצמו היום לרשימה השחורה של ההיסטוריה כשהצטרף לתומכים במרצחי החמאס. צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם". לדברי יו"ר חד"ש-תע"ל, ח"כ איימן עודה "זו מראה שחורה. כשהישראלים יראו סוף סוף את המראה שהעולם שם להם הם יגלו שם מראות קשים מאוד. כאלה שלא מראים להם כאן בחדשות. ילדים שמתים בעשרות אלפים. יש להפסיק את המלחמה לאלתר ועסקת חטופים- שבויים לאלתר".  לחברו לסיעה, עופר כסיף הוסיף "זו רק ההתחלה, הרכבת עזבה את התחנה. מעבר לפשעי ממשלת הדמים בעזה עליהם היא חייבת לשלם, הרי שהתגובות בשמה ומצדה מביכות בילדותיותן: 'אנחנו הכי מוסריים', 'מזכ"ל האו"ם שונא ישראל'… מוטב שתחרישו, אווילים! הרצחתם וגם ייללתם?".

מ"מסתכלים לכיבוש בעיניים" נמסר כי "בכל יום בממוצע מתים/נהרגים/נרצחים ברצועת עזה 63 ילדים. שתי כיתות ביום, כל יום. כך כבר 246 ימים. 15,517 ילדים מתים, מתוכם זוהו 7,872, ועוד רבים שטרם זוהו או שעדיין קבורים תחת להריסות. הצבא יגיד ש'הכל נעשה בהתאם לדין הבינלאומי',הממשלה תמסור 'שאין מוסריים מאיתנו' והחברה הישראלית תקרא לזה 'נזק אגבי'".