עובדי 'מ.מ.מ מפעלי מטמנות' התאגדו ; כנס של איגוד מדריכי שיקום לקראת הצטרפותו להסתדרות

עשרות עובדי חברת "מ.מ.מ מפעלי מטמנות מאוחדים בע"מ", העוסקים בהטמנת פסולת וייצור חשמל באמצעות הגז שנוצר מהפסולת – התאגדו בהסתדרות. עובדי המפעל, הממוקם באתר דודאים שבנגב, בחרו ליו"ר הוועד את עידן בן-דבורה ואת אבנר אלחדד ואילן יפרח לחברי הוועד.

בתוך כך, התאגדותם של מדריכי שיקום צוברת תאוצה ומחר (רביעי) יתקיים כנס במטה ההסתדרות בתל-אביב של איגוד מדריכי שיקום לקראת הצטרפותו לארגון העובדים. הכנס ייערך בשעה 17:30 ועל סדר היום: היכרות עם ההסתדרות, מוסדותיה ומטרותיה; דיון בתכנית עבודה למאבק לשיפור תנאי העבודה והשכר של המדריכים וגיבוש הוועד הארצי של האיגוד.

באיגוד מדריכי השיקום התאגדו כ-2,000 אנשים מרחבי הארץ המגיעים מענפים שונים ומכלל מסגרות בריאות הנפש והרווחה. "אנו רוצים להפוך את ענף מדריכי השיקום למקצוע לכל דבר עם תנאי עבודה ושכר מכובדים ומשמעותיים, לתועלת מקבלי השירות, הזקוקים לעובדים קבועים ומסורים בתהליך על-פי חוק שיקום נכי נפש בקהילה משנת 2000", נמסר.

הדרישות המיידיות של האיגוד הן: "הכרה בנו כתחום מקצועי, תנאים סוציאליים בתנאי המכרז; סף חובה לעבור קורס הדרכה שיקומית במימון המעביד כתנאי לתעסוקה בתחום". בנוסף, דורשים באיגוד  שכר התחלתי של 8,500 שקל על פי המלצות של משרדי הבריאות, בצד הרווחה וסולם שכר המביא בחשבון את הוותק המקצועי, לימודים אקדמיים והשתתפות בהשתלמויות מקצועיות.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/123546