ספרד לא אפשרה לספינה הנושאת תחמושת לישראל לעגון בנמליה; הפגנה מול השגרירות בת"א

שר החוץ הספרדי מנואל אלווארס מסר הבוקר (שישי) כי המדינה לא תאפשר לספינות הנושאות נשק עבור ישראל לעגון לנמליה. זו עמדת ממשלת הספרדית השמאלית לאחר שאתמול סירבה ספרד לאפשר לספינה המספקת ציוד לישראל להגיע לנמל קרטחנה, שבדרום מזרח המדינה.

עוד הוסיף השר: "הספינה הייתה הראשונה שנמנעה ממנה גישה לנמל ספרדי. העניין תואם את החלטת הממשלה שלא להעניק רישיונות ייצוא נשק לישראל מאז 7 באוקטובר, מכיוון שהמדינה לא מעוניינת לתרום למלחמה". הסירוב לעגינת הספינה בנמלי ספרד היא בהמשך למדיניות הספרדית לאסור על ייצוא נשק לישראל מאז פרוץ המלחמה בעזה. זאת, בעקבות פניה של איגוד עובדי הנמל של "קומיסיונסאובררס" ושאילתה של חבר הפרלמנט ומזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הספרדית, אנריקה סנטיאגו, לשר התחבורה.

על פי הדיווח העיתון הקומוניסטי הספרדי המקוון "מונדו אובררו" השר השיב לשאילתה ביום שלישי שיעד הספינה הוא צ'כיה. אך על פי המידע שבידי ועד העובדים של נמל קרטחנה בספינה היה מטען של חומר נפץ הודי המיועד לנמל אשדוד. יצוין שעובדי הנמל יחד עם פעילי הסניף המקומי של המפלגה הקומוניסטית הפגינו מול הנהלת הנמל בדרישה למנוע את עגינת הספינה.

בתוך כך פעילי שותפות השלום יפגינו ביום שישי הבא (23.5) בשעה 10:30 מול שגרירות ספרד בתל-אביב, ברחוב דניאל פריש 3, בסיסמא "ספרד, הכירי במדינת פלסטין לטובת שני העמים". בקריאה להפגנה נאמר "ב-7 באוקטובר מדינת ישראל חוותה טבח שאין כדוגמתו מאז הקמתה. הטבח היווה הוכחה לכך שכיבוש אינו מקנה ביטחון ולא שום מהלך צבאי. פתרון מדיני הוא היחידי שיוביל לביטחון ויפסיק את האובדן והסבל בקרב שני העמים".

ועוד: "פתרון מדיני תלוי היום בכך שעוד מדינות יצטרפו ל-143 המדינות שכבר הצהירו על הכרה במדינת פלסטין, בעיקר מדינות שישראל מקיימת איתן קשרי ידידות. הכרה בינלאומית נרחבת בפלסטין תקבע עובדה בלתי הפיכה ששום ממשלה ישראלית לא תוכל להתעלם ממנה, ולא תוכל עוד לחמוק ממשא ומתן אמיתי להסדר מדיני שיוביל לפתרון שתי המדינות המיוחל ולשלום אזורי – התנאי החשוב ביותר לביטחון שני העמים והאזור כולו.
זה השינוי הנדרש כדי ששני העמים יוכלו לחיות בשלום, חירות, ביטחון ושוויון ויובטח עתיד טוב יותר לנו לילדינו ולדורות הבאים".

יצוין שבתחילת מרס, כ-200 מפעילי שותפות השלום יהודים וערבים צעדו משגרירות צרפת לשגרירות ארה"ב נגד המלחמה ברצועת עזה ובקריאה להכרה במדינה פלסטינית עצמאית ולתמיכה בפתרון שתי המדינות.

עוד על ההפגנה שתתקיים מול שגרירות ספרד:

https://www.facebook.com/events/1925590847891096/

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128105/