סוציאליזם פועם בלב המאפליה הקפיטליסטית: המוני צעירים בוועידת המפלגה הקומוניסטית של ארה"ב

המפלגה הקומוניסטית של ארה"ב קיימה בסוף השבוע את ועידתה ה-32 בעיר שיקגו. בוועידה, שנמשכה שלושה ימים, השתתפו 273 צירים מטעם יותר ממאה סניפי מפלגה פעילים ברחבי המדינה.

בקרב משתתפי הוועידה בלטו בנוכחותם המוני צעירים נלהבים – תוצאה של גל הצטרפות גדול בשנים האחרונות, אשר הכפיל את מספר החברים במפלגה מאז וועידתה הקודמת ב-2019. חלק ניכר מצעירים אלה הצטרף בעקבות הפעילות הפוליטית בקמפוסים, ורבים מהם נכחו באולם הוועידה בעודם עוטים כאפיות משובצות לאות סולידריות עם העם הפלסטיני.

בנאום הפתיחה של הוועידה הדגיש מזכ"ל המפלגה ג'ו סימס כי למרות התנגדותה של המפלגה לממשל ביידן ולמדיניותו, עליה להתגייס במלוא הכוח להבסת טראמפ. לדברי סימס, ההבדל בין ביידן לטראמפ איננו רק הבדל בעצימות הניצול והדיכוי המעמדי, אלא הבדל מהותי באופי המשטר. כהונה שנייה של טראמפ נושאת בחובה איום פשיסטי גלוי, וניצחון של טראמפ בבחירות יפגע במעמד העובדים האמריקאי ויגביל באופן משמעותי את מרחב הפעולה של כוחות מהפכניים בקרבו. המפלגה הקומוניסטית של ארה"ב דוגלת במאבק להגנה על המרחב הדמוקרטי, ולכן עליה להתגייס להבסת טראמפ בבחירות הקרובות שייערכו בנובמבר.

במהלך הוועידה דנו המשתתפים וקיבלו החלטות בנושאים הבאים: מאבקי עובדים ואיגוד עובדים; המאבק לדיור; המשבר הסביבתי; המלחמה בעזה; עמדת המפלגה ביחס לבחירות 2024 בארה"ב; המאבק נגד האימפריאליזם האמריקאי ולמען השלום; סולידריות עם קובה; המאבק לשוויון לבני העמים והשבטים הילידיים; המאבק למען שירותי בריאות ושירותים חברתיים; החינוך הרעיוני במפלגה; המאבק לשוויון לקהילת הלהט"ב; בניית סניפים חדשים והרחבת שורות המפלגה; הרחבת ברית הנוער הקומוניסטי האמריקאי; המאבק באלימות משטרתית; המאבק למען זכויות מהגרים; המאבק לשוויון מגדרי; המאבק לשוויון להיספנים; וסולידריות עם הקהילה היהודית ועם הקהילות הפלסטינית, הערבית והמוסלמית בארה"ב.

ביחס למלחמה בעזה אישרה הוועידה החלטה הקוראת להגביר את הלחץ על ממשל ביידן לעצור את משלוחי הנשק לישראל, לספק לעזה סיוע הומניטרי בדחיפות ולפעול למען הפסקת אש מיידית. עוד אשררה הוועידה את מחויבותה של המפלגה לזכותו של העם הפלסטיני להגדרה עצמית, וכן את תמיכתה בפתרון שתי המדינות ובמאבקן של המפלגות הקומוניסטיות האחיות בישראל ובשטחים הפלסטיניים הכבושים.

בוועידה השתתפו גם נציגים של מפלגות קומוניסטיות ברחבי העולם, שבירכו את חברי המפלגה הקומוניסטית של ארה"ב על ועידתם ודיווחו על המצב הפוליטי בארצותיהם. בין המברכים: חבר הנהגת מק"י, ח"כ עופר כסיף. הנציגים מהמפלגות הקומוניסטיות של וייטנאם, קובה, צ'ילה, קנדה, איראן וישראל זכו למחיאות כפיים ולתשואות רמות ממשתתפי הוועידה. ביומה האחרון של הוועידה בחרו הצירים את הוועד המרכזי החדש, המונה 88 חברות וחברים. הוועד המרכזי בחר בג'ו סימס ורוסאנה קמברון לכהונה נוספת כמזכ"לים משותפים של המפלגה.