נגד הפשיזציה: אירוע לציון יום הניצחון על גרמניה הנאצית נערך ביער הצבא האדום

האירוע לציון יום הניצחון על גרמניה הנאצית נערך אתמול (שבת) ביער הצבא האדום בהר רוח, בסמוך אבו גוש השוכנת למרגלות ההר. המלחמה המשתוללת בעזה האיבה על האירוע המשמח הנערך מאז שנת 1950, בעבר ביוזמת תנועת הידידות ישראל – בריה"מ ובשנות ה-50 הגיעו לטקס מאות קומוניסטים וגם חברי מפ"ם, מפא"י ומפלגת אחדות העבודה שאינן קיימות עוד.

ברבות השנים,  מק"י (המפלגה הקומוניסטית הישראלית) המשיכה לקיים את אירוע יום הניצחון מתוך הבנה שלא מדובר בציון אירוע חשוב בתולדות העמים אלא שהפשיזם איננו רק נחלת העבר ואיום הנשקף ממנו לרחף מוסיף להטיל את צילו, גם כאן ליהודים ולערבים. בין הדוברים הטקס: מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר; ח"כ הכנסת עופר כסיף (חד"ש), חבר הלשכה הפוליטית של מק"י, אלי גוז'נסקי ופעילת בנק"י בתל-אביב, עלמה ברין.

ח כסיף אמר: "9 במאי, יום ניצחוננו הגדול של הצבא האדום על המפלצת הנאצית, אינו עוד יום חג או אירוע היסטורי – הוא סמל לניצחון על הרוע המוחלט, על הרשעות השטנית שאין גרועה ממנה. אבל ניצחון אין פירושו הבסה. אנו עדים בתקופה זו ממש להתחזקות מצמררת של כוחות פשיסטים וגזעניים במקומות רבים בעולם, ואף לנאו-נאציזם המרים את ראשו המכוער בלא מעט חברות; האסלמופוביה, הערבופוביה והאנטישמיות משתוללות, האלימות נגד מיעוטים גוברת, וממשלות ששנאתן אומנותן מתרבות בכל העולם – מארגנטינה ועד הונגריה, מהולנד ועד הודו".

לדבריו "במה שונה הכהניפיקציה שישראל בתוך הקו הירוק עוברת בשנה האחרונה מהנאציפיקציה שעברה גרמניה במהלך שנות ה-30 של המאה הקודמת? הכהניזם כבר השתלט על המשטרה והפך את רובה למיליציה בשירות הארכי גזען שאינו עוצר באדום, תרתי משמע; חבורות פשיסטיות שתוקפות ערבים, משפחות של חטופים ונרצחים, עוצרות את שיירות הסיוע ההומניטרי לעזה ומשחיתות את תכולתן – זוכות ליד רכה מן המשטרה, פה ושם אף לקריאות תמיכה וחיבוק סלחני". ועוד: "חובה עלינו להכיר באמת ולהציג אותה ללא פחד וחשש: בחברה הישראלית קיימים מראשיתה, לא רק אותה דלקת זיהומית של גזענות חבויה שלא התפשטה או מעשים מקריים ולא עקביים; לא רק 'אני מאמין' סמוי מעין, אלא מחשבה שיטתית ועיקרון מרכזי של עליונות יהודית. בד"כ עליונות כלכלית ופוליטית, אבל לעתים, ובעיקר בימינו, גם עליונות במובן של תורת גזע ממש".

"הג'נוסייד בעזה, הטיהור האתני בגדה ובירושלים המזרחית הכבושות והפשיזציה המואצת בתוך ישראל הם התפתחות סטיכית – לא תקלה או סטייה מההיסטוריה הציונית, אלא אבולוציה כמעט טבעית שלה; 'תולדה של תפיסת עולם, אשר פותחה בעִקביות מוחלטת', בלשונו של פרימו לוי. המוני אזרחים בישראל, ערבים ויהודים, יוצאים בשבועות האחרונים להפגנות ענק נגד ממשלת הפשע והרשע, נגד הטבח בעזה, הכיבוש והגירוש בגדה ונגד הרדיפות וההשתקה בישראל. אלפים רבים יוצאים ומרימים קול גדול למען שותפות יהודית-ערבית, לעצמאות פלסטינית ושלום צודק. חשוב לשלוח מכאן תודות וברכות חמות לסטודנטים והמרצים בקמפוסים בארה"ב ובמקומות נוספים שאינם נכנעים לאלימות המשטרתית, לניסיונות ההשתקה הממשלתיות ולהכפשתם כאנטישמים ותומכי חמאס, ממשיכים להניף את דגל השחרור והשוויון לטובת כולנו. יישר כוח לכולכם!", הדגיש כסיף.

נציגת בנק"י ת"א עלמה ברין הקריאה את שירו של המשורר הקומוניסטי אלכסנדר פן שנכתב ב-1945: "נִיצָּחוֹן":

בָּא – הַמֵּחֵל! שׁוֹתֵת חִיּוּךְ יָגֵעַ

פְּצָעָיו גְּלוּיִים, בַּהֲרִיסוֹת עָרָיו.

בֵּין צוֹהֲלֵי בִּרְחוֹב אֲנִי שׁוֹקֵעַ

בַּאֲשֶׁר הָעוֹקֵף אֶת מִתְחָרָיו.

הַסּוֹף נַבֵּא, חֲשָׁבוּהוּ מִלְּמַפְרֵעַ.

אֲבָל, עַמִּי, פָּנֶיךָ רְעוּלִים

בַּסְּלִיל-עָשָׁן שָׁקֵט וְלֵב קוֹרֵעַ…

וּבְאָזְנֵי לְפֶתַע, לָחַשׁ רַע:

"הַדֶּגֶל הָאָדֹם עַל רַיְכְסְטָג בְּבֶרְלִין!"