מתנחלים תקפו כפרים והציתו שדות; ח"כ כסיף דורש לפעול נגד ארגון הטרור כך

מתנחלים תקפו אתמול (שישי) כפרים פלסטינים בגדה, הציתו שדות ותקפו תושבים פלסטינים. עשרות מתנחלים הציתו שדות בכפר בורקה שבנפת רמאללה, לאחר ניסיון לגרש רועי צאן. בעקבות כך, פרצה שריפה בשטחים פתוחים צפונית ומזרחית לכפר. ממועצת הכפר נמסר כי מתנחלים מעוז עציון עומדים מאחורי המעשה ושהאש כילתה עשרות עצי זית עתיקים. המתנחלים גם הציתו שדות בכפר ביתין, אף הוא בנפת רמאללה. על פי ידיעה בסוכנות "וואפא", חיילים מנעו מהתושבים לכבות את האש.

גם ראס אל-עוג'א שבמחוז יריחו מתנחלים תקפו אתמול ופצעו קשה תושב פלסטיני שהובל לבית לחולים לצורך טיפול רפואי. באזור חיות באוהלים, צריפים וקרוואנים כמה קהילות, המונות עשרות משפחות, בהן קהילות קבון וח'ירבת ג'בעית ומזה שנים המתנחלים חפצים לגרשן מאדמותיהן.  ביום חמישי בשעות קבוצת מתנחלים תקפה את כפר קוסרה בנפת שכם, פגעו בבתים והציתו שדות התושבים.

יצוין שאתמול בשעות הבוקר מתנחל חמוש בסכין תקף מחאה שקטה של פעילי שלום ישראלים בזעתרה. מ"מסתכלים לכיבוש בעיניים" נמסר כי מתנחל עצר בצד הדרך יצא עם סכין, רץ ונתנפל על כרזה גדולה נגד הכיבוש. "הצבא הרחיק את הפעילים מהעבריין עם הסכין ונפרד ממנו לשלום וכי זאת שגרת כיבוש.בישראל 2024 ינטרלו מחבל עם סכין וידווחו על תחושת סכנה שנשקפה ממנו – אלא אם המחבל הוא יהודי. במקרים אלה הוא משוחרר מייד", הדגישו.

בתוך כך, ח"כ עופר כסיף (חד"ש) פנה אתמול ליועצת המשפטית לממשלה עו״ד גלי בהרב מיארה, בדרישה לחקור הזדהות אסורה של מתנחלים עם ארגון הטרור כך במהלך מצעד הדגלים בירושלים. במהלך השנה האחרונה פנה ח"כ כסיף מספר פעמים ליועמ״שית בשל הצגת סמלי תנועת כך על ידי פעילי ימין במרחב הציבורי ובאירועים שונים בירושלים, בתל-אביב וברמת גן, "מבלי שהתקבל מענה מהותי ביחס לחובתה של מערכת אכיפת החוק למנוע זאת ומבלי שהדבר הוביל לשינוי מדיניות נדרש בסוגייה".

כסיף הזכיר בפנייתו כי, "המשטרה לא פעלה על מנת למנוע מפגן טרוריסטי והזדהות המונית בלתי חוקית עם ארגון טרור, לא ביצעה כל פעולת אכיפה ואפשרה בפועל את נרמול העבירה בכך שמנעה מאזרחים שומרי חוק להסיר מדבקות עם סמל תנועת הטרור כך שהודבקו על רכוש פלסטיני, ואף הרחיקה אותם מהאזור בטענה כי הפעילות מאושרת על ידי המשטרה."

"זאת עדות ברורה ללאות של מערכת אכיפת החוק ביחס לארגון הטרור כך, ולחסינות בפועל הניתנת לתומכיו. אין פלא שכאשר ניתנת לארגון טרור מוכרז דריסת רגל באירוע ציבורי המוני, מתלווים אליו גם אירועי הפרת חוק ברוחו הגזענית והלאומנית של ארגון הטרור כדוגמת תקיפת עיתונאים ופלסטינים, הרס רכוש וונדליזם ועוד", הדגיש.