משפחות החטופים: חלק מהחטופים בסכנת חיים; פעילי אקדמיה לשוויון הפגינו בת"א

נציגי המשפחות החטופים ומטה משפחות החטופים פנו הבוקר (רביעי) לחברי קבינט המלחמה והזהירו מהידרדרות במצבם הרפואי של החטופים, על בסיס מידע ועדויות שהתקבלו מהשבים והשבות מהשבי. עקב כך הם דורשים מהשרים עסקה להחזרה מיידית של כלל החטופים.

המכתב כולל פירוט של המצבים הרפואיים הידועים והמידע שהתקבל, שרוכזו על ידי פרופ' חגי לוין, העומד בראש הרופאים המתנדבים במטה משפחות החטופים. "קיבלנו מודיעין מוצק כי יש חטופים שמצבם הידרדר ונמצאים כעת בסכנת חיים מיידית עקב פציעות או מחלות לא מטופלות. היעדר הטיפול מסכן את חייהם, וכפי הנראה חלק מהחטופים שילמו כבר על כך בחייהם", כתבו המשפחות, "על בסיס נתונים אלו, אנו דורשים מכם לפעול בדחיפות, ביוזמה וביצירתיות להשגת עסקה לשחרור מיידי של כל החטופים – עבורם כל יום נוסף בשבי הוא סכנת חיים ממשית. זוהי אחריותכם להשיב את כולם הביתה בריאים ושלמים".

במכתבו ציין פרופ' לוין ש"מבין החטופים, לפחות שליש סובלים ממחלות רקע המצריכות טיפול רפואי קבוע. היעדר טיפול הולם במחלות אלו כרוך במקרים רבים בסכנת חיים מיידית, ובמקרים אחרים בסיכון לסיבוכים בלתי הפיכים כדוגמת שבץ או התקף לב. חטופים רבים סובלים מפציעות שנגרמו בעת החטיפה או לאחריה, כולל פצעי ירי, קטיעות גפיים, חדירת רסיסים ועוד. פציעות לא מטופלות כרוכות בסיכון חיים, סיכון לסיבוכים ונכות קבועה, כאב חריף וכרוני וסבל לא אנושי".

יצוין שאמש הפגינו עשרות פעילי אקדמיה לשוויון, התארגנות המרצים מהשמאל במוסדות להשכלה גבוהה, מול קריית הממשלה בתל-אביב. אל ההפגנה בדרישה להפסיק את המלחמה והחלפת החטופים תמורת כל האסירים הפלסטינים הצטרפו פעילי חד"ש ובנק"י שהניפו כרזה גדולה בה נאמר "אין פתרון צבאי – רק שלום יביא ביטחון". עוד החזיקו המפגינים כרזות בהן נכתב "כולם תמורת כולם", "לא מלחמה, כן לשלום", "הפסקת אש עכשיו", "יהודים וערבים מסרבית להיות אויבים", "עצרו את המלחמה", "טבח לא מצדיק טבח" ו"השיבו את החטופים היום".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/125769/