מרצה באונ' הפתוחה זומן לבירור בפני המשנה לנשיא בגלל שסירב לפגוש את השר קיש

מרצה באוניברסיטה הפתוחה, שרון לוזון, הוזמן אתמול (חמישי) לבירור בפני המשנה לנשיא פרופ' גיא מרון בגלל שסירב לפגוש את השר החינוך יואב קיש בעת ביקורו במוסד. לוזון הוא מרצה ותיק במחלקה לסוציולוגיה, מדע המדינה ותקשורת בפתוחה ועוסק בנושאים של אסטרטגיה וביטחון לאומי, מדע המדינה ויחסים בינלאומיים.

ההנהלה פנתה אל לוזון על מנת שקיש יבקר בקורס שהוא מלמד ביום רביעי האחרון בבניין הכיכר של האוניברסיטה שברעננה. הוא השיב שאינו מעוניין לפגוש את השר בממשלת הימין "ובמידה והוא ייכנס אגיד לו מה דעתי על הפופוליזם שלו, על הריקודים בהם השתתף באתר הפיגוע, על פגיעתו בהשכלה הגבוהה, על העידוד שהוא מעניק ללימודים שאין בהם ליבה, על חברותו בממשלת דמים שמחסלת את הדמוקרטיה ועל הפקרת החטופים". "הבהרתי שאם הוא נכנס, ולא משנה מי מלווה אותו – הוא ישמע ממני הכל ובסוף הם ויתרו", הדגיש לוזון.

על פי הזימון לבירור שיתקיים ביום ראשון הקרוב והחתום על ידי סמנכ"ל משאבי באוניברסיטה ארז הנקין, "הביקור לא התקיים והדברים שאמרת בכיתה הגיעו לידיעת שר החינוך".  עוד הבהיר הנקין כי ההנהלה "רואה בחומרה רבה" את סירובו של לוזון לפגוש את קיש "תוך פגיעה בשמה הטוב של האוניברסיטה". עוד הוא איים "בנקיטת צעדים בנסיבות החמורות".

יצוין שלוזון כיהן כיו"ר ועד סגל ההוראה בפתוחה ובעבר היה חבר ההנהגה ויו"ר אספת הנציגים של כוח לעובדים. לוזון גם שימש חבר מועצת עיריית ת"א-יפו מטעם סיעת "עיר לכולנו" והוא פעיל ותיק בחד"ש ובהתארגנות המרצים במוסדות להשכלה גבוהה "אקדמיה לשוויון".

לוזון נמנה עם הפעילים בקרב אנשי הסגל האקדמי שהחליטו להתאגד בשנת 2008 במסגרת כוח עובדים. ועד סגל ההוראה שהוקם הוכר כארגון יציג אך בעקבות כישלון המשא ומתן עם הנהלת האוניברסיטה על חתימה על ההסכם הקיבוצי הראשון, היה לוזון ממובילי השביתה באוניברסיטה הפתוחה שהחלה באפריל 2009 וארכה 50 ימים, ובכך הייתה לשביתה הארוכה ביותר במשק הישראלי באותה שנה. המאבק באוניברסיטה הפתוחה הסתיים עם חתימתו של הסכם קיבוצי בשלהי שנת 2010 אשר סיים שנים של העסקה פוגענית של חברי סגל ההוראה.

עוד על שרון לוזון: https://zoha.org.il/103263