מאות בני נוער יפרסמו מכתב סירוב בהפנינג הדמוקרטיה שיתקיים בגימנסיה הרצליה בת"א

מאות בני נוער יפרסמו מחר (ראשון) עם פתיחת שנת הלימודים מכתב סירוב במסגרת הפנינג הדמוקרטיה שיתקיים בגימנסיה הרצליה בתל-אביב .  הם יצהירו כי יסרבו לשרת בצה"ל במחאה נגד ה"דיקטטורה בישראל ובשטחים". במכתב שייחשף במלואו מחר הם קושרים בין מהלכי ממשלת הימין לקידום ההפיכה המשטרית ובין כיבוש השטחים הפלסטינים הממושך.

"ממשלה שמחסלת את מערכת המשפט היא ממשלה שלא נסכים לשרת. צבא שכובש עם אחר הוא צבא שלא נהיה מוכנים להילחם", כתבו. "הדיקטטורה שקיימת כבר עשורים בשטחים זולגת עכשיו לתוך ישראל ומופנית כלפינו. המתנחלים האלימים עכשיו שולטים במדינה כולה", הגישו.

באירוע יתקיים מחר תחת הכותרת "בצפר לדמוקרטיה", יכלול בין היתר הרצאות של ארגונים רבים בהם שוברים שתיקה, בנק"י (ברית הנוער הקומוניסטי הישראלי) מסרבות ופעילים נגד הכיבוש ולמען הסביבה.

עם הפצת ההזמנת לאירוע בבתי הספר ברחבי העיר אנשי הימין הקיצוני ומתנחלים דרשו לבטלו. מנכ"ל בצלמו, שי גליק, שלח מכתב בהול לשר החינוך יואב קיש בקריאה לבטל את האירוע, וכתב: "אני קורא לך להורות על ביטול ההפנינג ההזוי הזה. בנוסף הגיע הזמן פעם אחת ולתמיד לבדוק את ההתנהלות הזויה של מר דגני והאם הוא ראוי לנהל תלמידים. אני האדם האחרון בעולם בעד לפטר בנאדם אבל מדובר בדיני נפשות של חינוך ילדי ישראל". ח"כ טלי גוטליב (ליכוד) התייחסה אף היא לנושא וצייצה: "אנחנו מטומטמים אין ספק. המחבל סאלח דיאב שריצה מאסר על תקיפת יהודים על רקע לאומני  הוזמן לנאום ביום פתיחת גימנסיה הרצליה לצד נציגי שוברים שתיקה".