לאחר מו"מ ממושכים נחתמו הסכמים קיבוציים בקופ"ח מאוחדת ובבי"ח רעות בתל-אביב

לאחר משא ומתן רצוף משברים בין ההסתדרות, הנהלת קופת חולים מאוחדת, ועד העובדים והממונה על השכר במשרד האוצר; אתמול (חמישי) נחתם הסכם קיבוצי הסכם קיבוצי שיחול על כ-6,000 עובדי הקופה. במסגרתו, ייהנו העובדים מתוספות שכר אחידות לפי הסכם המסגרת שנחתם השנה במגזר הציבורי, נוסף לתוספת שכר מפעלית ושיפור תנאי העסקתם. ההסכם יעמוד בתוקף עד סוף בדצמבר 2027.

במסגרת ההסכם, המעגן שורה של הסכמות חדשות שמשפרות את זכויות העובדים, הוסכם, בין היתר, על העלאת שכר המינימום המפעלי ל-6,200 שקל ומתן תוספות שכר אחידות בהתאם להסכם המסגרת. כמו כן, יוענקו תוספות שכר דיפרנציאליות, תוספות אלו יחולקו לעובדים לפי סקטורים– כמפורט בתנאי ההסכם.

בנוסף, הצדדים הסכימו על שינויים במבנה תלוש השכר, אשר במסגרתם יתבצע איחוד שכר שורה "סמל 103" – שכר השורה החדש יחיל בתוכו את תוספת שקלית 2014, תוספת צמצום פערים 2018 ותוספת דיפרנציאלית 2023. מה שישפיע באופן ישיר על גובה השכר לערך שעה, שעות נוספות, הפקדות לפנסיה, לקרן השתלמות ופיצויי פיטורים.

עוד בהסכם: תוספת ותק לעובדים קבועים, תוספות שכר בגין משמרות נוספות. תשלום שווי ארוחות בסך 30 שקלים ליום לעובדים באשפוזי בית. עדכון גמול השכלה,  עדכון רשימת תוספות בגינן תבוצע הפקדה לפנסיה ולא לגמל – כל אלו והישגים נוספים כמפורט בהסכם. יו"ר ועד עובדי קופת חולים מאוחדת, שלה ונטורה, מסרה: "ההסכם שהגענו אליו היה מורכב, הדרך אליו מאתגרת, אני רוצה להודות לכל השותפים לדרך על האומץ הניהולי שגילו כדי להביא לחתימה על הסכם קיבוצי שמביא עמו יתרונות רבים לסקטורים השונים ולעובדי הקופה. אני גאה בו מאוד, ואין ספק שזהו יום חג עבורנו".

בתוך כך, ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת בית החולים "רעות" בתל-אביב חתמו אתמול על הסכם קיבוצי מיוחד לכ-150 עובדי המוסד, המעניק שירותים בתחום השיקום והגריאטריה. יצוין שבי"ח "רעות", שפועל למעלה מ-60 שנה, הינו הגדול מסוגו בישראל בתחומו. עובדיו מתמחים בין היתר בשיקום, בריפוי בעיסוק, בפיזיותרפיה, בתזונה ועוד.

לדברי ההסתדרות "ההסכם שיהיה בתוקף עד שנת 2027 מייצר שינוי דרמטי במבנה השכר של העובדים, ויביא להעלאת שכר של אלפי שקלים בממוצע לעובד. פרט לכך, הוסכם על החלת מודל תמרוץ-תגמול לעובדים שעתיד אף הוא לשפר את השכר בפועל. הבשורה מגיעה בתום מו"מ ממושך עם עמותת רעות המפעילה את בית החולים הפרטי, ובכך מצטרפים עובדי המוסד הרפואי גם לקולגות במקצועות הבריאות בבית החולים הממשלתיים והציבוריים שייהנו משיפור בתנאי ההעסקה".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/123848