ח"כ עודה: צריך לנצח לא רק את נתניהו גם את מדיניותו ואת כל הימין

"צריך לנצח לא רק את נתניהו, גם את המדיניות שלו, את כל הימין הישראלי", כך אמר אתמול (שני) יו"ר רשימת חד"ש-תע"ל, ח"כ איימן עודה, לערוץ הכנסת. "הכיבוש הוא מקור הרוע, צריך לשים קץ לכיבוש הפושע הזה", הוסיף.

ח"כ עודה אמר כי חייב ללכת לבחירות במהירות: "אם לא נלך לבחירות כמה שיותר מהר – זה יציל את נתניהו. הפתרון היחיד הוא לכבד את קיומו של העם הפלסטיני, ולהקים מדינה פלסטינית על גבולות 67". בהמשך הוא אף האשים את ההפיכה המשטרית שמקדמת ממשלת הימין: "בן גביר המתנחל, סמוטריץ' המתנחל, פורום קהלת השייך למתנחלים ועוד. יש קשר ישיר בין פגיעה בדמוקרטיה לבין הכיבוש. עד עכשיו אנשים שהתנגדו להפיכה המשטרית אמרו שהכיבוש זו לא סוגיה חשובה – עכשיו הוכח שהיא הסוגיה הכי חשובה ובוערת".

יצוין שעודה פרסם הבוקר מאמר בעיתון "הארץ" בכותרת "אני מסרב 'להתפכח'." "בחודש האחרון אני שומע לא אחת על אנשים 'שהתפכחו'. אחרי הטבח המזוויע בתושבי דרום הארץ והמלחמה שבאה אחריה צריך להחזיק מחשבון ביד ולהיות בעל לב ברזל כדי לחשב בלי דמעות את מספר הקורבנות, את האובדן העצום בחיי אדם, תקוות וחלומות בעברית וערבית שהתאדו בן רגע. קשה, קשה עד מאוד, להימלט מהקריאות ההולכות וגוברות של אנשים שעכשיו רואים את המציאות 'כמו שהיא', ו'מבינים' — סוף סוף — מי הם 'הערבים' שחיים פה באזור. הם מסבירים — מקצתם עדיין בקול מהסס — שכל הדיבורים האלה על 'שלום' ועל 'צדק' אולי מתאימים לגויים באירופה, אבל לא לנו, היהודים, שחיים את חייהם במזרח התיכון", כתב.

"אינני מסוגל להתפכח מהאפשרות של כינון שלום. רחוק מאוד מכך. גם לאחר 7 באוקטובר לא השתנתה אמונתי שפתרון שתי המדינות הוא לא רק הפתרון בעל הבסיס האיתן ביותר של צדק, ההומני ביותר וגם הפתרון הריאלי היחידי. אני חוזר ומזכיר לחברי, יהודים ופלסטינים גם יחד, שכל מי שחושב שסבל של ילד עזתי אינו שונה, אפילו בגרם אחד, מסבל של ילד בקיבוץ בעוטף עזה מוכרח לצעוק בכל פינת רחוב: שתי מדינות, זה הפתרון היחיד. אין לנו עוד זמן לבזבז", הדגיש והוסיף "ה'התפכחות' פירושה ויתור. ויתור על החלום הפשוט של חיים נורמטיביים, שבהם הפוליטיקה איננה כי אם חלק קטן מחייהם של האזרחים, ואיננה כובשת כל חלקה טובה מחיי היום־יום שלהם. חיים נורמטיביים, כלומר חיים שבהם נקודות הציון החשובות ביותר הן יום הולדת, חתונה, יום נישואין, מסיבת סיום בבית ספר או סיום תואר. חיים שבהם ימי האבל מעטים בלבד.

"שבעה מיליון יהודים ושבעה מיליון פלסטינים אינם הולכים לשום מקום. גורלות שני העמים שזורים זה בזה, ואין לנו ברירה אלא למצוא פתרון שבו יוכלו שני העמים לחיות חיים נורמטיביים, זה לצד זה עלינו להבין שאין עוד דרך מלבד דרך השלום. זו ההתפכחות האמיתית", סיכם.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/125029