ח"כ כסיף דורש לשים קץ לביזת מתנחלים של הסיוע ההומניטרי המיועד לעזה

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) פנה היום (רביעי) שוב ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, בדרישה להבטחת מעבר חופשי של הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה. בפתח מכתבו כתב: "מאחר וחלפו חודשיים מאז פנייתו הקודמת, והנושא לא טופל", דורש כסיף שהרשויות בישראל ומערכת אכיפת החוק יפעילו "מדיניות אכיפה ברורה של מניעה וענישה של הוונדליזם מתוך החובה המוטלת על הממשלה להעביר את הסיוע".

במכתבו, הבהיר ח"כ כסיף "שבגלל אזלת יד זאת, הפכו אירועי חסימת העברת הסיוע לאלימים וקשים יותר תוך הפרת חוק המונית המשודרת ברשתות החברתיות. כך, "ביום שני האחרון הסתערה קבוצת מתנחלים על שיירת סיוע הומניטרי במעבר תרקומיא בגדה המערבית הכבושה. המתפרעים חסמו את מעבר השיירה, השחיתו ובזזו את המזון והציתו לסיום את המשאיות". לסיום כתב: "ועוד נדרש, למנוע מראש באופן מוחלט כל שיבוש, חסימה מתוכננת וחדירה של אזרחים לשטח רצועת עזה, וכן להורות על חקירה וענישה של המארגנים חסימות בלתי חוקיות אלו".

יצוין שעשרות רבות של מתנחלים ואנשי ימין קיצוני בזזו השבוע את משאיות הסיוע ההומניטרי שעשו דרכן לרצועה דרך מעבר תרקומיא שסמוך לחברון. הסיוע ההומניטרי נחסם בשתי נקודות באזור דרום ומערב הר חברון – סמוך למחסום תרקומיא וליד ההתנחלות נגוהת. לאחר שנחסמו ונבזזו, שתי משאיות הוצתו ליד מחסום תקרומיא. מבצלם נמסר כי הביזה נמשכה שעות, "לעיני חיילים ושוטרים, כמו גם אנשי הביטחון במעבר, שלא נקפו אצבע כדי להפסיק את השחתת המזון. ההתנהלות הזאת של הרשויות הישראליות מפירה ברגל גסה את צווי הבינים של בית הדין הבינלאומי לצדק, שדרשו מישראל לאפשר אספקת סיוע הומניטרי לעזה".

 

עוד בנושא:

מתנחלים בזזו והשחיתו מזון המיועד לעזה לעיניי חיילים, פעילות שלום הותקפו ושתי משאיות הוצתו