ח"כ איימן עודה: נקיים את מועצת חד"ש על אפה וחמתה של המשטרה

"המשטרה מאיימת על בעלי האולמות שלא יארחו את ישיבת מועצת חד"ש. אבל נמצא לנו מקום, ונקיים את המועצה על אפה וחמתה של המשטרה", כך מסר הבוקר (ראשון) יו"ר חד"ש-תע"ל, ח"כ איימן עודה. "חשוב שמיליון המפגינים נגד ההפיכה המשטרית יפנימו שממשלת נתניהו, סמוטריץ' ובן גביר מנצלת את המלחמה בשביל לקדם את תוכניות ההפיכה שלהם וזה ברור כשמש", הדגיש.

חד"ש הודיעה ביום שישי ליועמ"שית של הממשלה על החלטתה לכנס את המועצה הארצית של החזית כמתוכנן ב-16 בדצמבר, לאחר שהמשטרה ניסתה למנוע את הכנס, בטענה שזו תכלול "נאומי הסתה המהווים סכנה לשלום האזרחים". יצוין שבעשורים האחרונים מתכנסת מועצת חד"ש במתכונת דומה לפחות אחת לשנה. המכתב נשלח בשם יו"ר חד"ש עסאם מח'ול, באמצעות  מרכז עדאלה ועו"ד סוהאד בשארה. מח'ול כתב כי האיום על בעלי האולם אינו חוקי וגובל בעבירה פלילית, וכי המועצה לא תיכנע לרדיפה פוליטית של המשטרה המבקשת לצנזר תכנים ודיונים פוליטיים שאינם לרוחה.

יצוין שהבוקר פורסם מאמר המערכת של עיתון "הארץ" בכותרת "הניחו לחד"ש".  לדברי העיתון "ניסיונה של המשטרה למנוע כינוס של חד"ש בשבת הבאה בשפרעם מלמד כי בחסות המלחמה, הפגיעה 'הזמנית' בזכויות־יסוד מאיימת להפוך למצב קבוע. זאת המשמעות העומדת מאחורי הכוונה להגביל את אפשרותם של פעילי המפלגה להיפגש ולדון בנושאים שונים. דווקא בימי מלחמה אסור שהחופש להתבטא, להתארגן — ואפילו למחות נגד מדיניות הממשלה ומעשיה — יהיה כפוף לרצון רשויות המדינה."

ועוד "בשפה המשטרתית כינוס של מפלגה פרלמנטרית ותיקה כמו חד"ש הפך למפגש של 'גורמי קיצון', שבו 'אמורות להישמע קריאות נגד מדינת ישראל ופעולת כוחות הביטחון נגד ארגון חמאס'. האיום על בעלי אולמות האירועים מצטייר כשיטת פעולה מועדפת על המשטרה. בסוף אוקטובר היא פנתה לבעל אולם בחיפה, שהיה אמור לאחר כנס יהודי-ערבי הקורא להפסקת המלחמה, והזהירה אותו מ'השלכות', כלומר — הוצאת צו סגירה. כמו בשפרעם, גם הפעם השיג האיום את מטרתו. כעבור כמה ימים עיכבה המשטרה לחקירה ארבעה חברי כנסת לשעבר (ביניהם יו"ר ועדת המעקב של החברה הערבית, מוחמד ברכה), בחשד שניסו לארגן הפגנה בנצרת נגד המלחמה".

"אחרי השתקת הביקורת על המלחמה — באמצעות הגבלת ההפגנות נגדה, הגשה סיטונית של כתבי אישום נגד אזרחים ערבים בגין פרסומים ברשתות החברתיות ומעצרים מגיע שלב חדש, מטריד: הגבלת חופש ההתארגנות של מפלגות ואזרחים, ערבים ויהודים. הדמוקרטיה הישראלית השבירה שלפני המלחמה הפכה בעקבותיה למצומצמת עוד יותר. טענת המשטרה כי נאומים בכנס מפלגתי עלולים 'לסכן את שלום האזרחים' היא פגיעה מוחשית בחופש הביטוי, שבזמן מלחמה יש לו חשיבות מיוחדת", הדגישו.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/125909