חברי פרלמנט אירופי במכתב תמיכה: מתנגדים בחריפות לניסיון הדחת ח״כ עופר כסיף

במכתב שנשלח לנשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין ולג'וזף בורל, הנציג העליון למדיניות חוץ וביטחון באיחוד האירופי, קראו 17 החותמים לנציבות האירופית להבהיר לישראל כי האיחוד מתנגד להדחת ח"כ כסיף וקורא לישראל להימנע מכך. עוד קרא המכתב להגן על החירויות האזרחיות והפרלמנטריות בישראל, בעיקר של מתנגדי המלחמה והכיבוש, ולמנוע הדחת קולות פוליטיים ביקורתיים. כמו ביקשו החותמים להזמין את ח"כ כסיף לביקור בפרלמנט האירופי.

"ח"כ כסיף הוא פעיל שלום זה עשורים. הוא מתנגד לבניית התנחלויות ותומך בדו-קיום בשלום בין ישראלים ופלסטינים, בהתאם לעמדות האיחוד האירופי", כתבו מנסחי המכתב. עוד ציינו כי "אין צורך לחלוק את עמדותיו של כסיף כדי להסכים שהדחת ח"כ שוחר שלום מהכנסת היא בושה. לא מדובר רק בהדחה של ח"כ באופן קבוע מהעשייה הפרלמנטרית, אלא גם בפתיחת תיבת פנדורה שתאפשר להדיח ח"כים נוספים המתנגדים למלחמה ולבנייה בהתנחלויות בעתיד. צעד זה יסכן במיוחד את חברי המיעוט הפלסטיני בישראל".

בין החותמים: חברי פרלמנט מצרפת, יוון וספרד, לצד הפוליטיקאי האיטלקי ג'וליאנו פיסאפיה מברית הסוציאליסטים והדמוקרטים – ראש עיריית מילאנו וחבר הפרלמנט האיטלקי לשעבר – והפוליטיקאית הבלגית ססקיה בריקמונט מהברית החופשית של הירוקים האירופאים, שנבחרה כחברת הפרלמנט האירופי ב-2019.